Ga naar inhoud

problemen met de pc

safia

Aanbevolen berichten

Hallo,ik hoop dat iemand hier weet wat ik moet doen.

Ik heb een pc gekregen ,een hele lege ,dus waar ik weer alles op nieuw moest(moet)installeren.Ik heb een orginele cd met codes voor windows xp te instaleren.

Ik heb er zelf geen verstand maar het valt erg tegen en mijn pc loopt vast en doet heel raar.

Ik krijg verschillende meldingen.Bijv dit:kan het bestand /i386/ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden ,de foutcode is 32786,setup kan niet doorgaan.

Volgens mij is hij wel half er op geinstalleerd ,want soms(dus niet continu)komt het beeld van windows xp in beeld ,maar vervolgens gaat het beeld raar doen en wordt soms(ook niet continu)helemaal blauw en geeft dan ook een code met stop er achter,dat gaat zo snel dat ik dat niet goed kan lezen,pffff.Ik wordt er echt gestressd van ,ik dacht dat het makkelijk zou zijn omdat ik de cd er bij heb!!!!

Ook start hij soms op een geeft aan boot failure insert disk en press enter.Dat doe ik dan maar als hij zegt wil je setup doen en windows herstellen,drok op r en druk op enter voor start dan geeft hij aan :setup kan geen vaste schijfstations vinden in de pc.???Wat betekent dat?

Ik ben bang dat ik iets zelf heb gedaan waardoor hij zou raar doet.Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt,Safia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo safia

Het lijkt er sterk op dat het Master Boot Record beschadigd is,

Normaal zou je met behulp van de Herstelconsole dit MBR kunnen

repareren,maar je zit daar met een kale PC waarvan ik vermoed

dat ook de partitie is verwijderd.

Zonder een eventuele hersteldiskette en de nodige kennis,

vrees ik er voor dat je hier niet uitkomt.

Misschien dat een van de medewerkers van het Forum hier raad op weet.

Maar ik denk dat je met die PC best naar een Computershop kan stappen,

vooropgesteld dat je er de moeite en de Euro's voor wilt opbrengen.

Hoe oud is die Computer eigenlijk & wat voor merk?

Met vriendelijke groeten

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurd zo te zien tijdens de installatie.

Dit betekend dat windows sommige bestanden niet vindt in de cd.

Maar die zijn er wel.

Probeer de cd met een schone doek zuiver te maken.

En opnieuw installeren maar na F8 voor akkoord moet je wel eerst op formateren volledig NTFS kiezen

Het beste is ook om een reserve copy te maken van de originele cd zodat je van cd kan wisselen tijdens de installatie.

Als windows vraag bestandnaam.exe niet kan vinden dan gewoon cd wisselen en meestal werkt dat en op opnieuw klikken.

boot failure insert disk kan zijn dat bios de cd-rom niet kan lezen.

Maar het kan ook zijn dat de cd-rom dat niet aan kan omdat die vuil is of weet ik wat. In dit geval is een nieuwe cd-rom of dvd-rom aangewezen.

Het is een kwestie van te zorgen dat XP 100% van de bestanden kopiëert en dan is het gedaan en kan windows volledig zonder cd verder installeren.

Een struc-doosje die ik ook gebruik indien je die mogelijkheid hebt is om van een andere computer even de dvd-rom te nemen en die tijdelijk inzetten en zo installeren. (wel oude cd-rom uitschakelen) Dat is meestal bij oudere computer.

Ik zal duimen voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,bedankt voor de reacties.Nu kwam het volgende weer op het scherm(C:/windows/setuperr/log)onherstelbare fout. Een van de onderdelen die windows nodig heeft voor de instalatie kan niet worden geinstalleerd.???

Het is trouwens een Medion pc MT5(typ MT 44)van 2002/2003.Maar hij geeft aan op het set up scherm voor windows xp ,dat er nog 39 min. moet tot volledige innstallatie en dan blokkeerd hij.Groeten Safia.

---------- Post toegevoegd om 08:58 ---------- Vorige post was om 08:56 ----------

En wat bedoel je met een andere dvd rom te nemen ,dus even uit een andere pc te halen en daarna weer de oude er in te stoppen ?

Sorry,ik ben een beginneling en volgens mij heb ik ook zelf ergens verkeerd gedrukt en doet de pc het daar door niet meer goed!!!

Groeten safia.

---------- Post toegevoegd om 09:00 ---------- Vorige post was om 08:58 ----------

Ik lees ook op de site over een herstel cd,ik heb die niet hoe kom ik daar aan?

Groeten Safia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DVD-rom bedoeld ik inderdaad even van een andere computer of misschien ken je iemand die zo'n heeft om te testen.

Een recovery cd hebt je normaal gezien gekregen bij aankoop anders kan je dat even vragen aan de firma waar je de computer kocht mits betaling van de kosten.

Als de serie opgeeft kan ik meer te weten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.