Ga naar inhoud

CG werkbeest aankopen

jethro

Aanbevolen berichten

hey

ik ben nieuw hier, dus effe korte intro.

ben voornamelijk met Muziek en 3D ontwikkeling bezig op men pc.

ik heb een jaartje terug een HP laptop DV7 serie met high end voor grafics gekocht. nu mors ik me daar een pint bier over in de week... en ja hij is binnen voor repair en heb nog niet gehoord of die voor de prullebak is of niet...?

anyway ging me die te traag als ik diep in max 3ds an het werken was.

hij had een duo core van 2,6ghz en 4 ram ddr2, gpu is nvidia 8600 gt denk ik of gs...

ik wil nu terug naar desktop overstappen, en deze keer met een pc die vooral uitgerust is om zwaar te renderen en 3d te verwerken.

zelf ben ik echt achter wat betrefd de laatste nieuwe hardware en ontwikkelingen.

als iemand me een rig kan voorstellen zou ik super dankbaar zijn.

Jé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze lijst kreeg ik door van een vriend van me:

Processor € 222,97 Intel Core i7 920

Cpu-koeler € 34,24 Scythe Mugen 2

Moederbord € 156,50 MSI X58 Pro-E

Geheugen € 124,- OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK

Harde schijf € 59,86 Samsung Spinpoint F1 1TB

Videokaart € 185,20 EVGA GeForce GTX 260 Core 216 Superclocked

Behuizing € 70,72 Antec Mini P180

Voeding € 95,- Cooler Master Real Power M700

Optische drive € 19,90 Samsung SH-S223F

totaal: € 968,39

wat denk je, kunnen er dingen beter? prijs kwaliteit vergeleken?

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen dingen veel beter, waar wil je eigenlijk kopen?

Ik zou zoiets als dit kopen, deze presteert toch wel een pak beter!

Vooral de grafische kaart is niet goed, deze is directX 10, terwijl er al DirectX 11 kaarten zijn.

Want anders ga je een beetje investeren in oudere producten.

Ook past het moederbord niet in de kast, het moederbord is een ATX bord, terwijl de kast maar mAtx groot is.

Ook is de voeding nogal zwaar, een goede 550W volstaat zeker.

Er zit ook 8GB geheugen in, want die programma's die jij draait hebben daar zeker wel profijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht hem te laten bouwen als ik het lijst eenmaal compleet heb...?

misschien kan dat via die azerty site?

gpu is het enige wat ik dacht te upgraden binnen het jaar, heb altijd nvidia gehad en wil het daar ook precies op houden, en binnen 6 tot 12 maanden zal dx11 wel helemaal integreert zijn.

goed dat je het zegt van die case en voeding.

ziet er een mooi beestje uit wat je doorstuurde, als ik hem zo kan bestellen en laten leveren uit nederland ga ik dat maar doen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nvidia en ATI staan gelijk qua kwaliteit hoor!

En nVidia zit zelfs wat in de problemen met hun G80 kaarten, die allemaal kapot gaan.

Dus een ATI zou geen slechte keuze zijn, maar als je over 6 maanden je grafische kaart wil upgrade is Nvidia er met zijn GT300 en dan kan je nog altijd kiezen.

Maar ik zou sowieso die HD5850 nemen, zoveel kost die niet meer als een GTX260 en presteert toch een pak beter!

Je kan hem bij Azerty laten assembleren dat kost 59 euro, en het verzenden naar België kost 15 euro.

Dan kom je wel op dit, wat dus wel veel is.

Misschien dat je het goedkoper wilt hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yo aarondk1 das geen probleem! ik heb net 85 euro betaald aan de zaak waar ik hem binnen had gedaan! dacht dat ze men vloeistof probleem gingen oplossen?? nee hoor voor dat geld lappen ze hitman pro op je PC, zeggen dat je 30 virussen had en dat het probleem was!!?? 85€??? hitman pro is eerder een probleem dan een oplossing!! en die vloeistof: "tja das te laat he!" <---- ?? of ik of de wereld is gek aan het worden...

anyway thx man, kga eens zien of iemand hier in de buurt (Hasselt) hem cheaper ineensteekt... anders word het azerty.

iig harstikke bedankt, khou je hier op de hoogte hoe die loop ;)

ah en ik heb een btw nummer, dus kan die er al af in het buitenland, komt die mooi op 783.60 eurotjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vriend van me zei dit nog over de config:

bij i7 spreekt tie in 3 tallen de ddr sloten aan

en bij de oudere cpu's is dat in 2 tallen

daarom zie je heel veel computers met c2d/c2q met 2, 4, 8 gb

en i5/i7 met 3/6/12 gb

van dit soort zakken heb ik absoluut geen verstand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.