Ga naar inhoud

Computer Samengesteld

Aanbevolen berichten

Ik wacht eerst tot ik een maand aan loon binnenheb dus koop het pas over anderhalf maand.

Deze computer heb ik samengesteld met het doel om de nieuwste zware games op maximum settings te kunnen spelen op een resolutie van 1600x1000 of 1900x1000 afhangend van de scherm die ik koop.

Behuizing: Cooler Master Storm Scout of Cooler Master HAF 922 (duurder met 15 euro)

Voeding: OCZ ModXStream Pro 700 Watt

Moederbord: MSI P55-CD53 of Asus P7P55D (duurder met 20 euro)

Processor: Intel Core i7 860 + Cooler Master V8

Geheugen: Crusial Ballistix DDR3 1800Mhz 2GB (x2) (Goed genoeg?)

HDD: Seagate Barracuda LP 1TB 32MB (Sata II)

GPU: Sapphire Radeon HD 5870 1GB

Totaal Prijs: 1256 Euro

- Moet er nog geluid kaart in?

- Werkt alles?

- Is de prijs goed?

- Moet iets want anders zijn (mijn leveraar heeft niet alles)?

- Iets vergeten? (Behalve OS)

Ik wil hier nog een beeldscherm met minstens 22 inch bijkopen maar dat komt later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk zou ik gaan voor die Storm Scout vanwege zijn uiterlijk.

Maar volgens mij is die CM V8 niet compatible met de lga1156 of je moet er een adapter voor kunnen kopen.

Geluidskaart zit onboard, maar als je het beste geluid wil dan zul je een losse kaart moeten kopen, bijvoorbeeld x-fi titanium o.i.d.

Verderest wel een mooie setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kost dat geheugen?

Want 1800Mhz is wel super veel, een goed 1600Mhz of 1333Mhz reepje met CL7 of 8 is goed genoeg.

Anders is het misschien wel veel te duur voor geen prestatie winst, buiten dat het wel mooie latjes zijn.

En Asus is vrij kieskeurig op het gebied van geheugen, dus goed op de QVL lijst kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel hem samen via norrod, dus denk dat het wel moet werken aangezien het bij de opties staat. (Ik kan niet zelf computers assembleren, ik molde mijn vorige computer toen ik alleen al mijn koeler vervangde.)

@ Sigsauer

De CM V8 is trouwens LGA 775 dat past er toch wel in? (Heb er weinig verstand van.)

Heeft dat LGA niet alleen met de proccesor te maken. Ze hebben namelijk geen processors met 1156. =/

Waar moet ik trouwens opletten met het kopen van een geluid kaart, zijn er belangrijke dingen? Wat is 7.1 en 5.1 bijvoorbeeld, en zijn er compatibaliteits dingen net als met de koeler?

@aarondk1

Die twee geheugen sticks zijn beiden ongeveer 28 euro (eerste kaart is 19.50 euro en tweede kost 36 euro geen idee waarom, als je ze los koopt zit het ook rond de 36 euro). De site is beetje raar, de 1600 Mhz is net zo duur dus zag niet waarom niet.

En wat is Cl7 of 8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit.

Die V8 past niet hoor.

Als koeler zou ik een Promalitech Megahalems Revision B nemen. (Binnenkort op de markt, ondersteunt socket 1156.) Die is echt veel beter dan die v8.

Edit : je bent me voor, onboard geluid op een moederbordje is opzich niet verkeerd, maar als je het van het wilt moet je een geluidskaart aanschaffen. (Die dat aarondk1 voorstelde is een uitstekende keuze.)

Die gegeugen sticks zijn voor de prijs dat u zegt vrij goedkoop. Zal eens een kijkje nemen op de site...

CL is de latencie, hoe lager, hoe beter.

Maar het verschil tussen CL7 en CL8 is zo goed of niet merkbaar.

---------- Post toegevoegd om 16:52 ---------- Vorige post was om 16:45 ----------

Ik heb even gekeken voor het geheugen, het is 36 euro voor 2GB. (2x1)

Opzicht is dat niet zoveel, zeker niet voor die snelheid...

Maar je gaat het verschil niet merken met een 1600mhz of 1800mhz versie hoor.

Ik geloof zelfs dat die i7 (non overclocked) maar 1333mhz aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.