Ga naar inhoud

wat,hoe defragmenteren

jan123

Aanbevolen berichten

Hey:-)

De laatste tijd is mijn computer erg vertraagd. Ik heb wat rondgevraagd. waardoor dit komt. Ze hebben me verteld dat ik mijn computer moet defragmenteren. Het probleem is dat ik niet weet wat defragmenteren. Ik heb wat rondgesurfd op het internet wat defragmenteren is. Ik weet nu wat dat is.

Maar ik heb nog enkele vragen.

*Als ik mijn comuter defragmenteer gaan dan mijn bestanden verloren dat ik internsief bestanden gebruik verloren?

*Kan ik ook defragamenteren m.b.v. mijn besturingssysteem van mijn comuter? Heb ik ook andere elemten nodig voor,tijdens of na de defragmentatie.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defragmenteren kan met windows zelf.

Open "deze computer" en klik met de rechter muisknop op de schijf die je wil defragmenteren, ga helemaal naar beneden en klik op eigenschappen.

Onder het kopje (tab) extra kan je een defragmentatie starten.

Gewoon klikken op de knop "nu defragmenteren" en de aanwijzingen volgen.

Ik stel echter voor dat je eerst een schijfopruiming doet. Zo heb je al meer plaats op je schijf om de defragmentatie te doen.

Gegevens ga je niet verliezen door deze bewerkingen want de schijfopruiming verwijdeert enkel tijdelijk en overbodig geworden bestanden en defragmentatie gaat alle bestanden terug mooi bij mekaar zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.