Ga naar inhoud

4 dezelfde schijven

dj_ke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een gek probleempje. Ik heb in een oudere PC 4 dezelfde Maxtor HDD van elk 15 GB. Als ik de computer opstart vind ik 2 schijven van 15 GB en de andere 2 zijn maar 1.6 GB.

Ik heb ook het vermoeden dat dit telkens de schijf is die als slave steekt.

Ik heb ook de partitie op de schijf al gewist en en opnieuw geformatteerd, maar niets van dit helpt.

Bij systeem - hardware zijn ook geen problemen vastgesteld.

Weet nog iemand raad voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij slave moet je indien het geen sata is ook de harddisk instellen in slave door aan de achterkant een plugje te wijzigen. Hoe je dat moet doen staat aan de bovenkant van de harddisk.

Als je nieuwe partitie hebt gemaakt dan moet je de eerste partitie van de tweede harddisk op actief zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips stegisoft, maar de jumpers heb ik juist gestoken.

Intussen heb ik een van de slave-schijf aangesloten op de master van de 2de ide connector en deze schijf ook als master ingesteld maar dit geeft hetzelfde resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel iets vergeten maar ja.

Als het om een oude computer gaat dan dient je ook rekening mee te houden dat je Fat32 formateerd. Als het om een nog oudere computer gaat dan dient je ook rekening mee te houden met het aantal dingen zoals maximaal partitie van 2048 mb en dient je ook met DOS te doen en in dit geval Fat16

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.