Ga naar inhoud

[OPGELOST] i7 720QM of T9600? Processorkeuze

Aanbevolen berichten

Hey,

ik wil een nieuwe laptop kopen via Dell, het gaat om de Studio 15.

Ik twijfel echter over welke processor ik zou nemen. Het gaat om deze twee:

a) Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1.6 GHzTurbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)

B) Intel® Core™ 2 Duo Processor T9600 (2.8 GHz, 1066 MHz FSB, 6 MB L2 Cache)

Processor a is volgens de meesten de beste, maar ik vraag me toch af waarom die dan +-150€ goedkoper is dan processor b.

Verder vind ik het ook raar waarom een processor die maximum 2.8GHz haalt (a) beter zou zijn dan een processor die altijd 2,8GHz haalt (B).

A heeft natuurlijk wel 4 cores...

Verder is het bij a uitermate belangrijk dat alles goed gekoeld wordt. Het hangt namelijk af van de temperatuur hoe hoog deze processor in Turbo gaat.

Dell heeft naar mijn weten dezelfde koeling bij a als bij b... zal dit dan wel voldoende zijn voor a?

Ik wil namelijk niet voor het grootste deel opgescheept zitten met een 1,6GHz processor voor die prijs...

Wat raden jullie mij aan te kopen? Ikzelf kom er niet meer uit...

Een enorme merci!

R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je niet constant turbo modus draaien met de i7, misschien kan je het wel forceren met bijv. CrystalCPUID.

Qua snelheid zal die quad-core gewoon goed draaien hoor, mijn i7 920 clockt zichzelf ook gewoon terug naar 1.7Ghz en ik merk er helemaal niks van. Die T9600 draait trouwens ook niet constant op 2.8 Ghz alleen als die het nodig heeft net als de i7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een die i7 720QM draait standaard op 1.6Ghz, en die kan zich wel terugklokken als je weinig doet met je laptop.

Als je dan toch veel doet gaat die naar 1.6Ghz, en als je dan single-threated programma's draait, programma's die gebruik maken van één core én de koeling van de laptop laat het toe dan kan die zich maximaal overklokken naar 2.8Ghz.

Dit werkt gewoon hetzelfde als bij de Core i7/i5 op socket 1156.

Terwijl die T9600 zich ook kan terugklokken als je laptop niets doet, maar wél als er een programma gebruik maakt van alle cores, klokt die zichzelf sowieso, ongeacht de koeling, naar 2.8Ghz.

Kortom is de i7 720QM sneller dan de T9600 ondanks de lagere kloksnelheden.

Want die i7 gebruikt een heel andere architectuur, en is daarom beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.