Ga naar inhoud

bridgen router

Dany

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een vraag, onlangs telenet internet in huis gehaald. Zit hier nu dus met een D-link Airplus G 802.11G draadloos access point die reeds drie pc's/laptops van internet en netwerk voorziet. Ik heb nog 1 pc die nog niet verbonden is, alsook een netwerkschijf en Brother printer DCP 315 CN. Is het mogelijk om deze in het netwerk op te nemen d.m.v. een us robotics 5461 draadloze router, en zo ja hoe begin ik er aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik , die ene pc +netwerkschijf en printer staan op een plaats waar geen netwerkkabel voorhanden is. Ik wil de usrobotics proberen te bridgen met de Airplus zodat ik deze pc en de rest kan delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien het een draadloze router is heb je dat D-Link accespoint eigenlijk niet meer nodig.

Je sluit de WAN poort van de router aan op de telenet modem.

Je verbindt een van de pc via utp met een LAN poort van de router om de configuratie te doen (handleiding volgen).

Als je toch de D-Link wil gebruiken, sluit je die ook aan op een LAN poort van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bij de router access-point.

Dat moet zijn: USR

In de kamer van de computer en printer zet je access-point.

De computers kunnen dan draadloos verbinden aan de router of access-point naargelang de sterke signaal.

De netwerkprinter sluit je aan de access-point door middel van netwerkkabel.

De netwerkschijf sluit je aan de USR.

Je hebt nog een computer doch die is niet aangesloten.

Je kan dan indien geen draadloos netwerk hebt een usb-netwerkkaart kopen en zo draadloos verbinden.

Nota: USR als router gebruiken want access-point moet bridge met de router.

Indien de access-point meerder poorten heeft dan kan je ook daar computer(s) met netwerkkabel aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.