Ga naar inhoud

Installatie van scanner MD 90093 mislukt

Blake

Aanbevolen berichten

Ik heb een flatbed scanner Medion MD 90093. Die heeft probleemloos gewerkt gedurende 18 m. onder Windows XP. Ik heb nu een andere PC (Windows XP Pro) en doe sinds gisteren vergeefse pogingen om die scanner opnieuw te installeren. Ik heb wel de fout begaan om de "Scan Wizard" software te installeren met de USB kabel reeds aangesloten (handleiding niet opnieuw gelezen). Ik heb daarna via conf. scherm de software terug verwijderd en opnieuw geprobeerd.

Resultaat: als je de scanner inschakelt vindt hij geen driver en verschijnt de "Wizard nieuwe hardware gevonden"

Als je op het icoontje van de "Scanwizard 5" klikt verschijnt "can't find scanners.Ik heb daarna nog meerdere vergeefse pogingen ondernomen.

Heb ook ergens gelezen dat de bestanden "twain.dll" en "twain_32.dll"moeste verwijderd worden. Dat lukte soms niet, via beveiligde modus wel, maar loste het probleem niet op. Ik zit nu met de handen in het (grijze) haar en zit vast. Wat nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / Scanners en camera's

als je daar de scanner ziet dan verwijderen.

Typ nu in start / uitvoeren dit:

SERVICES.MSC

Kijk of je daar iets ziet van de scanner.

Zo ja , dan stoppen zetten door met de rechtermuisknop te doen. (start naar stoppen)

Je verwijdert het programma in configuratiescherm

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Start de computer weer op.

Installeert nu het programma en hopelijk dat het nu wel lukt.

Niet vergeten dat je de scanner niet aansluit tot er gevraagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb de "SCANWIZARD 5" software opnieuw verwijderd. Op C:\WINDOWS vind ik alleen nog twain_32.dll (toepassingsuitbreiding) Moet ik dit ook verwijderen.

Via uitvoering van SERVICES.MSC zie ik niets van de scanner.

Wat kan ik nu het beste doen (in chronologische orde) ?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.