Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello,

ik had mijn computer gisteren afgezet (logisch) en toen ik hem daarnet wou aanzetten kreeg ik plots de melding Verifying DMI pool data gevolgd na 2 minuten door A Disk Read Error Occurred.

Ik hab de bios nagekeken of daar niets mis in was maar de HDD wordt nog steeds herkend in de bios en alles staat in de juiste volgorde om op te starten.

Ik heb al de pc opgehaald en alle kabeltjes eens losgemaakt ook van de cd-rom e.d. Maar helaas... Niets.

Google heeft me ookal wat geholpen om enkele stappen te kunnen ondernemen maar dat heeft jammer genoeg niets uitgehaald. Nog steeds geen reactie.

Wat me ook opviel was dat als ik mijn Windows Vista cd liet booten er geen reactie kwam. Hij kon het cdtje inladen maar daar bleef het ook bij. Wat ook raar was vond ik de lampjes van de cd-rom en HDD. Zij werken tesamen. Dus ze knipperen aan/uit op alle activiteit van de cd-rom speler. Klinkt wat raar.

Ik vrees voor het ergste ivm de HDD maar zijn er nog mensen hier die enkele tips hebben?

Alvast bedankt voor enige reactie.

Geplaatst:
Hebt je deze instructie allemaal gevolgd?

Google Vertaling

Hey,

jep ik heb alles gevolgd. Ik ben dit zelf ook op Google tegengekomen. Er is niks beweging in te krijgen. Wanneer hij de boot cd leest 'start' het cdtje op maar blijft hij maar inladen zonder er iets gebeurd eigelijk...

De lampjes van de cd-rom en HDD knipperen gesyncroniseerd wat ik enorm raar vind.

Geplaatst:

Kan je de cd-rom tijdelijk uitschakelen in de computerkast door de kabel uit te trekken?

Als je dat kan en de computer start normaal dan mag je vanuit gaan dat de cd-rom niet meer goed werkt.

Geplaatst:
Kan je de cd-rom tijdelijk uitschakelen in de computerkast door de kabel uit te trekken?

Als je dat kan en de computer start normaal dan mag je vanuit gaan dat de cd-rom niet meer goed werkt.

Hey,

cd-rom heeft er ookal uit geweest. Met een vorige pc wat dat het probleem maar dat was het nu niet. Ik zie het niet meer zo rooskleurig in :-(

Kan je eigelijk 2 s-ata HDD's in een PC steken? Ik nam mij voor van wel maar ik zie maar 1 zo'n kabeltje in die PC lopen. Kan je normaal er bij insteken?

Geplaatst:

Je kan een extra harddisk toevoegen aan de computer. Meestal zit er bij de moederbord doos ook extra sata kabels anders kan je even naar de computerzaak gaan om een kabel te halen. Sata heeft ook stroomkabel nodig.

Ik weet niet of dat nu nog correct is met de huidige moederborden.

Maar als je 4 sata ziet op uw moederbord dan kan je maximaal 4 drivers aansluiten.

Dus als je cd-rom als IDE is aangesloten dan kan je maximaal 3 sata harddisk aansluiten.

Geplaatst:

je kan het aantal sata schijven aansluiten als dat je aansluitingen hebt, sata heeft een andere controller dan ide (nja, hij is wel hetzelfde, maar het is een ander deel van de chip) deze kunnen geen "lijntjes" van elkaar afpakken.

de melding verifying dmi pool is als je nieuwe hardware hebt toegevoegd, is dit ook het geval?

controleer anders of alles wel goed vast zit.

Geplaatst:
je kan het aantal sata schijven aansluiten als dat je aansluitingen hebt, sata heeft een andere controller dan ide (nja, hij is wel hetzelfde, maar het is een ander deel van de chip) deze kunnen geen "lijntjes" van elkaar afpakken.

de melding verifying dmi pool is als je nieuwe hardware hebt toegevoegd, is dit ook het geval?

controleer anders of alles wel goed vast zit.

Hey Yannick,

bedankt voor reactie. Er is geen nieuwe hardware toegevoegd. Alles zit zowel intern als extern goed in. Vaster kan niet :-)

Geplaatst:
De foutcode zegt dat het de harddisk niet kan lezen doch zegt niet dat er geen harddisk is. Mogelijk is de harddisk begeven.

Ik vermoed dat ook! Helaas! :-( bedankt allen voor de reacties!

Vandaag nieuwe plaatsen. In de hoop dat ik de gegevens op de oude schijf nog terughalen kan...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.