Ga naar inhoud

Aankoop fancontroller

jv9090

Aanbevolen berichten

Momenteel beschik over een Cooler master centurion 590. Ik heb geen extra fans geïnstalleerd, dus het totaal aantal fans is twee.

Ik heb geen ervaring met casemodding, maar ik zou toch graag mijn behuizing wat extra's geven. De zaag boven halen en stukken uithalen is geen optie, want dat loopt gegarandeerd verkeerd af :D.

Wat ik wel zou willen doen is een functionpanel/fancontroller installeren. Ik heb al wat gezocht en er zijn er een aantal te vinden voor weinig geld.

Mijn vraag is: is dat wel nuttig, omdat ik maar twee fans heb. Zo ja, welke controllers zijn aan te raden(prijs/kwaliteit). Het liefst een met een lcd schermpje:-)

Alvast bedankt.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zijn het fans met PWM ondersteuning?

Als dat zo is kan je de fans heel gemakkelijk veranderen van snelheid via programma's.

Als ze dat niet hebben kan dit soms nog via een programma genaamd Speedfan.

Maar dit werkt bijlange niet altijd en even goed.

Hardwarematig werkt gewoon altijd, via een fancontroller dus.

Je hebt verschillende soorten en types.

Je hebt de goedkope, deze kunnen het voltage van de van regelen via een draaiknop, en hierdoor gaat de fan harder of zachter draaien.

Je hebt ook meer uitgebreide met LCD scherm, die weergeven hoeveel toeren de fancontroller maakt etc.

Zoals de Scythe Kaze (2 fans) Master en Kaze server (4 fans).

En deze twee kosten 35-40 euro.

Persoonlijk vind ik de AeroCool Powerwatch een mooi ding.

Hier moet je wel twee 5,25 inch bays voor afstaan, maar als dit niet erg is, is dit mijn persoonlijke favoriet! Deze kost rond de 40 eurp

En van Zalman heb je nog de ZM MFC3 is er eentje met viel functies... en kost wel rond de 60 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tones is een goede winkel hoor.

Niets spectaculair, wel een beetje duur en de service is de beste (maar wel goed).

Maar een fancontroller zal wel niet zomaar kapot gaan.

In gent heb je trouwens ook AIOS (All-in-one-systems wat een goede winkel schijnt te zien) en ook nog Forcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.