Ga naar inhoud

[OPGELOST] Windows Media Player als hoofdspeler.

Dacavic

Aanbevolen berichten

Reeds geruime tijd heeft Nero Media Player het overgenomen van Windows Media Player wat ik eigenlijk niet wil. Ik stoor mij hier enorm aan. Hoe kan ik Windows Media Player als hoofdspeler herinstellen ? Kan er mij iemand stap voor stap uitleggen hoe dit moet. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Deze computer

Klik op Extra / Mapoptie

Klik op tab Bestandtype.

Zoek nu het bestand welke je wilt dat Media player als standaard wilt.

Dat doe je door op en extenties te klikken en dan wijzigen en dan zoek je waar Media Player staat.

In uw geval is dat:

C:\Program Files\Windows Media Player en daar klik je op wmplayer.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet onderstaande afbeelding

Wat Kweezie Wabbit schijft is media_ext en wat ik schrijf is als voorbeeld mp3 is ext

Hebt je dat zo gedaan?

Maar het kan zijn dat u bestand extentie hebt die mediaplayer niet standaard ondersteund. In dit geval dient je codec toe te voegen aan mediaplayer.

post-6829-1417703878,5157_thumb.jpg

post-6829-1417703878,5481_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dank voor uw grondige uitleg maar ik kan MP3 met geluidsindeling niet toevoegen als bestandstype. Ook niet op de geavanceerde manier.

Hoe zou dit komen. Eerst lukte het wel maar toen viel het op dat wanneer ik opnieuw ging kijken de toegevoegde extensie verdwenen was. Nu lukt het dus helemaal niet meer.

Dank voor uw geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.