Ga naar inhoud

[OPGELOST] Geen geluid van Dvd na inpluggen externe writer

jup

Aanbevolen berichten

Gisteren een externe Dvd writer gekocht (Samsung SE-S084B TS01) voor op kleine Mini Dell Inspirion 10v. Besturingssysteem Windows XP met

Atom N270 (1.6 GHz,533MHz,512KB

Een zogenaamd plug and play apparaat.

Bijgeleverde Nero8 geinstaleerd.

Nu komt het probleem:

Cd's speelt de Dell prima af maar zodra er Dvd's in worden gedaan ,zie ik wel de beelden maar hoor geen geluid. Zowel niet onder Nero als onder de Windows Media Player. Overal gekeken of de volumeschakelaars goed stonden. Demping niet ingeschakeld.

De writer werkt perfect op een andere laptop.

Heb me rotgezocht op diverse forums maar kan niets vinden waar ik wat mee uit de voeten kan. Wel iets gelezen over CODEC maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie kan een leek helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor het snelle antwoord. Heb net even op deze site gekeken o.a. bij uitleg, en vrees dat ik er iemand bij moet halen omdat er toch wel het een en ander afgevinkt moet worden. Dus zodra dit is gebeurd kom ik er op terug of het gelukt is. Kan een paar dagen duren.

Maar zat me allemaal niet lekker dus na uitvoerig bestuderen van de uitleg eraan begonnen.

Onder Windows Media Player draait de dvd nu met geluid. Onder Nero niet, maar dat laat ik maar voor lief. Nogmaals Stegisoft, mijn dank is groot!!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.