Ga naar inhoud

vista vertraging


Darthia

Aanbevolen berichten

hallo computer vrienden :)

hier zit ik met een algemeen vraagje dat misschien te simpel is:

ik heb vista home premium, en een redelijk snel systeem, en hij draait goed,

maar zodra hij meer dan 5 a 6 processen open heeft staan dan draait hij niet zo geweldig snel, terwijl hij het gemakkelijk moet aankunnen. voornamelijk ook met het overzetten van foto's of branden van een cdtje dat hij gemakkelijk wilt vastlopen. ik heb een dual 2 core e6600 , dus op zich moeten bepaalde taken toch te verdelen zijn? of werkt dat niet dat je een taak per cpu kan verdelen.. want wil eerst jullie antwoord voordat ik weer een cleaner programma ga opzoeken (die ook nog eens vista compitable moet zijn)

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kan je geen processen toewijzen aan een andere processor, ik heb er althans nog niet van gehoord. Maar ik heb geen dualcore systeem dus iemand anders die dit kan bevestigen?

Uw processor is inderdaad een heel goede, kunt u ook even vermelden hoeveel RAM-geheugen u hebt in de pc? Normaal voor vista is 1gb voldoende, maar als u echt grote snelheid wil hebben is 1,5 of 2gb aangeraden.

Uw pc kan inderdaad vertragen door meerdere programma's tegelijk te openen. Dit is afhankelijk van de zwaarte van het programma. Als u voorbeeld beeldbewerking en filmbewerking en daarnaast nog eens muziek luistert/brand is het best normaal dat de pc wat trager werkt dan normaal.

Ook programma's als Norton Internet Security of andere anti-virussystemen kunnen het systeem vertragen vooral bij bestanden verplaatsen en cd's branden. Deze kan u voorbeeld tijdelijk uitzetten bij branden van een cd voorbeeld.

Belangrijk is dat u ook de pc schoon houd. Dit kan je onder andere met Tune Up Utilities. Met deze kan je tijdelijke bestanden snel opruimen en register opschonen e.d.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.