Ga naar inhoud

Hulp bij oude harde schijf graag

angel579

Aanbevolen berichten

hoe krijg ik de oude xp terug op mijn nieuwe harde shijf? Hoe kan ik mijn oude harde schijf terug herstellen, xp herstellen zonder formateren? Kan ik niet juist mijn xp herstellen op mijn oude harde schijf zonder de andere bestanden aan te raken met bijvoorbeeld een soort van xp fixer? waar vind ik mijn xp code op mijn oude schijf? groetjes en merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je recordhouder om de langste tekst te geven zonder een vraag te stellen.

Dus moet ik een en andere gokken.

Key code van XP en virusscanner heeft totaal niks met elkaar te maken. Waar jij die idee vandaan gehaald hebt is mij een raadsel.

Als je XP installeert kan je onmogelijk installeren zonder keycode.

Je spreek van 6 jaar nog nooit geinstalleerd te hebben. Dus had je een XP waarvan de keycode wordt bepaald samen met uw samenstelling van 10 hardware compenenten en dat is WPA

WPA vindt je in c:\windows\system32

Indien u verandert aan de samenstelling dan moet je XP helemaal opnieuw installeren en kan je niks tegen doen. Vanaf versie sp1 is dat een beetje verandert.

Wat de harddisk betreft had je beter anders kunnen doen.

Je haalt de slechte harddisk eruit.

Gebruikt een nieuwe harddisk en installeert Windows XP.

Je moet dus een keycode geven want anders kan je niet installeren.

Let op: de keycode die je op uw computer bevindt is een keycode van oem-hardware compenenten. Dat zijn heel speciale key-code.

Indien je kan beschikken XP pro dan vervalt dat.

Na installatie moet je bij XP home eerst XP activeren. Dit vervalt ook bij Pro versie.

Installeert nog geen programma of antivirussen of wat ook.

Het enige wat je moet doen in bij netwerkkaart installeren en dan configuratiescherm / netwerkverbinding op lan-netwerk met de rechtermuis op eigenschappen klikken.

Klik op installeren en dan op protocol en dan IPX/SPX klikken.

Indien dat gebeurd is dan kan je de tweede harddisk toevoegen.

Hopelijk wordt die even herkend.

De tweede harddisk deelt je volledig en laat de computer met rust.

Dan vanuit de laptop naar de pc gaan en kopier alles naar de harde schijf van de laptop. Wel rustig aan doen anders wordt de harddisk te warm.

Zodra het gebeurd is dan de oude harddisk eraf doen.

Hopelijk is dit een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Key code van XP en virusscanner heeft totaal niks met elkaar te maken. Waar jij die idee vandaan gehaald hebt is mij een raadsel.

Als je XP installeert kan je onmogelijk installeren zonder keycode.

Was dus een crack, waarvan mijn AVG deze zag als virus en heeft verwijderd.
Je spreek van 6 jaar nog nooit geinstalleerd te hebben. Dus had je een XP waarvan de keycode wordt bepaald samen met uw samenstelling van 10 hardware compenenten en dat is WPA

WPA vindt je in c:\windows\system32

Indien u verandert aan de samenstelling dan moet je XP helemaal opnieuw installeren en kan je niks tegen doen. Vanaf versie sp1 is dat een beetje verandert.

Wat de harddisk betreft had je beter anders kunnen doen.

Je haalt de slechte harddisk eruit.

Gebruikt een nieuwe harddisk en installeert Windows XP.

Je moet dus een keycode geven want anders kan je niet installeren.

Let op: de keycode die je op uw computer bevindt is een keycode van oem-hardware compenenten. Dat zijn heel speciale key-code.

Merci
Indien je kan beschikken XP pro dan vervalt dat.

Na installatie moet je bij XP home eerst XP activeren. Dit vervalt ook bij Pro versie.

Installeert nog geen programma of antivirussen of wat ook.

Het enige wat je moet doen in bij netwerkkaart installeren en dan configuratiescherm / netwerkverbinding op lan-netwerk met de rechtermuis op eigenschappen klikken.

Klik op installeren en dan op protocol en dan IPX/SPX klikken.

Indien dat gebeurd is dan kan je de tweede harddisk toevoegen.

Hopelijk wordt die even herkend.

De tweede harddisk deelt je volledig en laat de computer met rust.

Dan vanuit de laptop naar de pc gaan en kopier alles naar de harde schijf van de laptop. Wel rustig aan doen anders wordt de harddisk te warm.

Zodra het gebeurd is dan de oude harddisk eraf doen.

Hopelijk is dit een oplossing.

Wat er op de harde schijf van mijn vader zijn laptop staat heb ik niet nodig, deze laptop gebruikte ik enkel toen mijn pc voor geen meter ging, om via het internet wat instructies te kunnen volgen.Wat er op mijn oude harde schijf staat, deze heb ik nodig en word nu terug herkent en kan ik lezen, het enige probleem is, is dat ik terug mijn oude xp windows wil gebruiken maar dan zonder fouten, zodat ik geen blauw scherm meer heb en dat ik me niet onnozel moet gaan zoeken achter een nieuwe xp code voor mijn nieuwe harde schijf of er één moet gaan aankopen van 94 euro. bedankt alvast voor je raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.