Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem voor experts (Vista)

Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier de laptop van mijn vriendin.

Windows Vista Home Premium 32-Bit, Acer laptop

Probleem:

Start niet meer vanzelf op,

Laptop start op tot het punt dat de laptop aanmeld en dan wanneer je normaal gezien je bureaublad

en dergelijke moet krijgen krijg je enkel een zwart scherm met je aanwijzer en de foutmeldingen:

-Windows verkenner werkt niet meer

-Internet Explorere werkt niet meer

(waarom start dit vanzelf op bij boot? :s)

Wat wel mogelijk is:

Ik open taakbeheer, ik sluit alle processen van gebruiker en start nieuwe taak, Explorer.exe

Dan krijg ik terug mijn bureaublad en dergelijke

Volgend probleem hierop:

Een hoop services werken niet meer. Onderandere bevijligings service, en ook 1x gehad

dat de gebruikers service niet meer werkte waardoor ik dus de gebruiker niet kon inloggen.

Wat is mogelijk het probleem:

Virus die de hele pc stap voor stap uitschakelt

Wat heb ik al gedaan:

-De hele pc gescannd op virussen met G-DATA, enkele gevonden maar deze waren dus niet de boosdoeners.

-Registery check gedaan met Tune Up Utilities

-Systeemcheck gedaan met Tune Up Utilities

Wat lukt niet:

-Systeem herstel, pc heeft blijkbaar geen herstelpunten aangemaakt

-Opstarten in veilige modus, heeft het zelfde effect als opstarten in normale modus

Daarom zou ik dus alle hulp kunnen gebruiken,

elke suggestie of mogelijke oplossing of iets dat nog maar een kans heeft om te werken is welkom

Formatteren is hopelijk niet nodig aangezien ze niet weet of ze bij de laptop (waarschijnlijk voorgeinstallerd bij aankoop)

installatie cd's heeft meegekregen.

Mvg,

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het opstarten aanpassen door naar start te gaan en dan uitvoeren.

Dan typ je daar in MSCONFIG,

Hierna krijg je eentablad geopent en dan druk je boven bij de tabladen op opstarten.

hier kun je aanpassen wat de pc opstart.

Windows verkenner ect dat niet meer werkt is een bekent probleem bij windows vista.het komt vaak voor.

De rest kan een virus zijn.Je kan dit het makkelijkste opzoeken (fouten in je pc) met Hajckthis logje.

Met dit programma ben ik zelf niet goed.

Dus even wachten tot bijvoorbeeld stegisoft of kape reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

arno,

voor je verlopig verder te helpen,

je kan misschien alvast een scan doen met Malwarebytes,

Download Hier

installeer dit en doe even een snelle scan,

als je dit gedaan hebt en er zijn bedreigingen gevonden laat het dan even weten dan zal ik of iemand hier je wel verder helpen.

normaal zou ik je eerst een HJT logje willen aanraden, maar aangezien explorer.exe een fout geeft en nog allerlei services denk ik persoonlijk dat er ergens iets kwadaardigs op je laptop zit, je kan ook direct al even een HJT logje plaatsen als je weet hoe dit moet

grt dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een logje met HiJackThis maak je zo :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Lukt het niet vanop de probleem-PC dan kan je dit via een andere PC downloaden en via stick overbrengen naar de probleem-PC en daar laten runnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gedaan, maar is weinig op aan te merken. ik denk dat ik hem gewoon opnieuw ga installeren. Weet alleen niet waar ik de recovery kan terug vinden want er is geen recovery partitie en het was een voorgeinstalleerde laptop. Als iemand me kan zeggen hoe ik kan formatteren zonder te weten waar de recovery op de pc staat en zonder cdrom? :) de licentie code heb ik wel, achteraan op de laptop staan. alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit progje wijzigt er niets op de PC. Het is de bedoeling dat je het logje van HiJackThis hier in een bericht hangt, zodat we kunnen bekijken wat er mis zit in dit log. En dan beginnen we pas aan de (eventuele) verbeteringen. Dit is enkel een analyseprogramma ... de handelingen die je moet doen krijg je daarna voorgeschoteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

arno,

voor even te checken,

ga naar start, in de automatische zoekfunctie van vista typ je,: systeembeheer

dan zal er 1 icoontje overblijven

6rk4dx.jpg

zoals hierboven,

dan krijg je een nieuw venster open,

open hierin de applicatie computerbeheer

hierin klik je op schijfbeheer :

vwxs3t.jpg

en dan zie je al je opslagschijven staan en hun partities,

hier kan je dus zien of jou schijf een verborgen recovery partitie zou hebben.,

ik heb hier 3schijven, waarvan 1 schijf 8MB ongebruikte ruimte heeft,

23k6d6t.jpg

je ziet een splitsing op de eerste schijf, als jou schijf zo een splitsing heeft die bv RECOVERY noemt, dan weet je dat je er eentje hebt ;) (let op, dit kan een backup partitie zijn die geen recovery gegevens bevat, maar als je ze niet bij deze computer ziet, dan zal het er wel eentje zijn)

laat maar weten of het lukt,

grt dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 1 schijf, opgedeeld in 4 partities

de eerste heeft geen naam, staat enkel uitleg "EISA-configuratie" en is 30 gig.

de 2de is de C:, de 3de is de D: en dan nog een kleine ook zonder naam van 3 gig die gewoon primaire partitie noemt.

---------- Post toegevoegd om 01:29 ---------- Vorige post was om 01:27 ----------

Stel ik heb een recovery partitie, ik kan dus herinstalleren van windows. Hoe begin ik hier aan? en hoe krijg ik terug zo'n partitie met recovery voor het geval dat die ooit nog eens opnieuw moet geinstalleerd worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, Alt F10 en dan terug naar fabrieksinstellingen, ik krijg de vraag om een paswoord in te typen van acer empowering technology (6x 0 (nul) voor degene die ooit voor het zelfde probleem komen te staan) nu kreeg ik een foutmelding iets van fout 00x000009 ofzoiets en dan deed die niets meer :s ik doe het nu opnieuw, hopelijk doet die het dan weer

---------- Post toegevoegd om 02:13 ---------- Vorige post was om 02:06 ----------

Gelukt!! Topic kan dicht.

Allemaal van harte bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.