Ga naar inhoud

Kan niet formateren

Thunderace

Aanbevolen berichten

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn schoonvader heeft 2 weken geleden een laptop gekocht. ....

Nu is het een Acer laptop met Windows Vista Premium.

Thunderace

Met alle respect voor allen die goed bedoelde raad geven maar hebben jullie er al eens aan gedacht dat Thunderace op deze manier altijd problemen zal blijven hebben met deze laptop. Zowel wat betreft de nodige drivers als met de legaliteit van de geïnstalleerde Windows?

Het begint al met de nodige drivers opdat Windows de SATA schijf kan zien en alle drivers die verder nodig zijn.

De Acer laptops worden geleverd met Windows plus nog enkele programma's voorgeïnstalleerd en vooral, alle drivers zijn dan aanwezig. Het enige dat er dan moet gebeuren is de installatie verder afwerken. Dit komt er op neer van af een toe op een toets te klikken. Eén van de zaken is dan ook het kiezen van de taal. En hier is het al misgelopen. Hoe gaat het dan aflopen als hij alles manueel moet gaan installeren, Windows en alle drivers? Voor iemand met ervaring kan dat soms al ingewikkeld zijn. Hou er rekening mee dat de topicstarter een beginneling is.

In dit geval is de enige goede en veilige manier is bij de fabriekant een recovery DVD van deze laptop aanvragen. Mits een kleine vergoeding krijg je die na een paar dagen toegestuurd en dan zijn alle problemen van de baan.

Afhankelijk van de goede wil van de winkelier kan hij dat natuurlijk ook leveren.

De andere manieren kunnen natuurlijk ook gevolgd worden maar de kans op problemen zijn veel groter en de kostprijs zal waarschijnlijk ook groter zijn.

En niet vergeten, na installatie een recovery DVD maken zoals dat 99ù kans ook in de handleiding van de laptop staat.

Dat was mijn goede raad.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik.

Die gaat ook wel verder, krijg het standaard blauwe scherm en zie onderin dat ie documenten aan het laden is, maar ik kom niet in het scherm waar je kunt kiezen waar je XP op wilt installeren.

vind hij geen harde schijven?

dit is mogenlijk, ik denk dat je dan te maken hebt met een geval van SATA drivers

---------- Post toegevoegd om 18:06 ---------- Vorige post was om 18:01 ----------

Met alle respect voor allen die goed bedoelde raad geven maar hebben jullie er al eens aan gedacht dat Thunderace op deze manier altijd problemen zal blijven hebben met deze laptop. Zowel wat betreft de nodige drivers als met de legaliteit van de geïnstalleerde Windows?

Het begint al met de nodige drivers opdat Windows de SATA schijf kan zien en alle drivers die verder nodig zijn.

De Acer laptops worden geleverd met Windows plus nog enkele programma's voorgeïnstalleerd en vooral, alle drivers zijn dan aanwezig. Het enige dat er dan moet gebeuren is de installatie verder afwerken. Dit komt er op neer van af een toe op een toets te klikken. Eén van de zaken is dan ook het kiezen van de taal. En hier is het al misgelopen. Hoe gaat het dan aflopen als hij alles manueel moet gaan installeren, Windows en alle drivers? Voor iemand met ervaring kan dat soms al ingewikkeld zijn. Hou er rekening mee dat de topicstarter een beginneling is.

In dit geval is de enige goede en veilige manier is bij de fabriekant een recovery DVD van deze laptop aanvragen. Mits een kleine vergoeding krijg je die na een paar dagen toegestuurd en dan zijn alle problemen van de baan.

Afhankelijk van de goede wil van de winkelier kan hij dat natuurlijk ook leveren.

De andere manieren kunnen natuurlijk ook gevolgd worden maar de kans op problemen zijn veel groter en de kostprijs zal waarschijnlijk ook groter zijn.

En niet vergeten, na installatie een recovery DVD maken zoals dat 99ù kans ook in de handleiding van de laptop staat.

Dat was mijn goede raad.

Joke

sorry joke, maar die recovery cd's die jij bedoelt,zijn voor vista,als je bij acer een licentie wilt gaan kopen voor windows xp ben je weeral extra kwijt terwijl het perfect zo opgelost kan ;) downgraden is toegestaan, en drivers vind je altijd, misschien niet bij de fabrikant van het toestel, maar wel bij de delen apart hun fabrikanten

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry joke, maar die recovery cd's die jij bedoelt,zijn voor vista,als je bij acer een licentie wilt gaan kopen voor windows xp ben je weeral extra kwijt terwijl het perfect zo opgelost kan ;) downgraden is toegestaan, en drivers vind je altijd, misschien niet bij de fabrikant van het toestel, maar wel bij de delen apart hun fabrikanten

En op 6 december komt sinterklaas. Bij die laptop is een licentie, die moet hij niet meer kopen. Hij betaalt alleen nog voor de cd of dvd's.

Je doet maar, ik heb mijn oordeel gegeven.

Joke

PS: Als je raad geeft moet je wel zorgen dat die overeenkomt met de licentievoorwaarden Anders kom je bij Microsoft op de proppen. De topicstarter kan zelf wel uitmaken wat hem het meeste kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op 6 december komt sinterklaas. Bij die laptop is een licentie, die moet hij niet meer kopen. Hij betaalt alleen nog voor de cd of dvd's.

Je doet maar, ik heb mijn oordeel gegeven.

Joke

PS: Als je raad geeft moet je wel zorgen dat die overeenkomt met de licentievoorwaarden Anders kom je bij Microsoft op de proppen. De topicstarter kan zelf wel uitmaken wat hem het meeste kost.

als je fatsoenlijk zou lezen, dan zou je gezien hebben

dat hij een VISTA licentie heeft

en er XP SP3 op wilt zetten

DIT GAAT NIET MET EEN VISTA LICENTIE

maarja als jij beweert van wel

en microsoft gaat zich ECHT NIET moeien met 1 computer

nog niet met 10000computers

dat maakt hun ABSOLUUT niets uit...

en wat zou een computer formatteren moeilijk zijn..

we zijn hier om de mensen GRATIS verder te helpen,

en dat kunnen we ook

als jij 'meningen' gaat geven dat ze beter kunnen betalen.

daar kunnen ze zelf ook nog altijd achterkomen,

softwarematig kan hij altijd gemaakt worden als ze er niet uit komen

dus laat ze toch proberen

als het gratis geregeld kan, des te beter

---------- Post toegevoegd om 22:05 ---------- Vorige post was om 22:02 ----------

en dit is nog zo totale onzin,

denkje dat microsoft niets beters te doen heeft?

als je illegale versies van windows gaat verkopen , dan zullen ze misschien wel eens iets komen zeggen,

niet omdat we iemand helpen met downgraden, wat toegestaan is

en over zijn 'legaliteit' van zijn windows.. zullen wij niet weten of hij legaal is of niet,

wij helpen hem alleen verder, als hij een illegale versie heeft, kunnen wij niet weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren/dames, zullen we het gezellig houden aub.

Ik haal uit het verhaal dat het dus niet zal lukken om Windows XP SP3 erop zal kunnen installeren. Maar als ik het verhaal doorlees zou het alleen kunnen met Vista versie.

Of via de winkel vragen om een recovery CD/DvD. En mss valt het binnen de garantie dat het via de winkel gereld kan worden.

Ik weet nu voor me zelf dat ik er niet uitkom.

Ik ben geen leek/noob, maar ik had de hoop dat er iemand zou zijn die me verder kon helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thunderace,

Ik had wat te druk gehad maar ondertussen kwam wel het idee.

Je hebt eigenlijk gelijk.

Toen XP pas op de markt kwam had die ook bij bepaalde sata moeilijkheden maar of dat toen ook met blauwe scherm was weet ik niet meer.

Wat is ondertussen gebeurd en dat is wat ik denk:

Sata is van sata naar sata2 gegaan wat op zicht geen probleem is vanaf XP versie 1

Maar sata2 is wel van 150 naar 300 snelheid gegaan + is de chips ook verandert.

Ik denk dat die chips het probleem is in verband met XP

Wat kan je doen:

Je gaat naar de bios en daar kan je zien om welke merk en type uw sata harddisk is.

Ga naar de fabrikant en ik hoop dat die ook sata driver heeft voor XP.

Zo niet dan naar de moederbord en of fabrikant van laptop / pc gaan om daar te kijken of ze sata driver hebben.

Voor de duidelijkheid raid driver en eventueel raid chipset driver.

Je zet XP cd in de cd-rom en start de computer op en je moet in begin goed kijken en zegt XP over raid en dan moet je op F6 klikken.

Je krijgt nu de kans om van cd te wissellen (ik weet wel niet zeker of je ook naar usb kan op dat moment maar ik denk van wel)

XP zal de driver installeren en verder doen met installeren.

RAID drivers

Even de RAID drivers op een cd zetten, bij het booten van de XP-cd op tijd op F6 klikken als XP er om vraagt de cd in de drive doen en zeggen dat daar drivers staan. En dan kan je verder.

Ik ben bijna zeker dat het een oplossing is.

Moest de fabrikant geen drivers hebben maar wel windows 2000 is ook goed anders proberen met vista drivers.

XP op USB

Je kan niet zomaar XP op usb stick zetten want de usb stick moet Bootable zijn. Dat zijn verborgen bestanden die met de bios communiceert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier hebben we, hopelijk, wat aan.

Ik ga hier vandaag eens naar kijken.

Je hoort van me.

UPDATE: (12.40u)

Ik heb net in de BIOS bij SATA Mode van AHCI mode naar IDE mode gezet. Laptop gereset, en ...

Tot mijn verbazing kom ik nu wel in de Windows XP Setup pagina.

Ik kan dus kiezen op welke partitie ik XP wil installeren en op de FAT32 manier on NTFS manier

Wat is nu wijsheid?

Kan het kwaad als ik het nu ga installeren of raden jullie het af om de SATA Mode te switchen?

Ik heb de Raid drivers hier vandaan gehaald:

http://komku.blogspot.com/2008/12/acer-aspire-5735-5735z-windows-xp-and.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.