Ga naar inhoud

game-pc samenstelling 1250 euro

Aanbevolen berichten

hey,

hebben jullie een paar goeie systemen in gedachten met een intel core i 7?

ik had ook een nvidia gtx 280 kaart in gedachten, met iets van 6gb ram

als jullie goeie idieen hebben laat ze maar komen

mijn max budget ligt rond de 1400 euro

dit is alleen voor de tower niet voor het scherm of zoiets

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Eerst en vooral welkom op dit forum.

U zou inderdaad voor een i7 opstelling kunnen gaan maar gezien uw budget zou dat beter op het P55 platform i.p.v. het X58 platform.

Dat betekent dat je een iets snellere i7 krijgt, met maar 4GB geheugen. 4GB geheugen is nog steeds genoeg voor de gemiddelde gebruiker. Indien u aan videobewerking doet, zou ik u toch aanraden om voor 8GB te opteren.

Wat betreft de videokaart, de GTX280 van Nvidia is al een tijdje eol. (End of Life)

De opvolger daarvan is de GTX285. Maar ik zou absoluut niet opteren voor een Nvidia kaart, (daar is niets mis mee ofzo) omdat ATi op dit moment een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft, en DX11 functies heeft.

Heeft u ervaring met computers assembleren ?

In uw budget, moet daar een besturingssysteem bij ? (BVB. Windows 7) En eventuele assemblage ?. Stoort het u als de computer samengesteld wordt? (Dus niet zomaar in de MediaMarkt gaan halen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Eerst en vooral welkom op dit forum.

U zou inderdaad voor een i7 opstelling kunnen gaan maar gezien uw budget zou dat beter op het P55 platform i.p.v. het X58 platform.

Dat betekent dat je een iets snellere i7 krijgt, met maar 4GB geheugen. 4GB geheugen is nog steeds genoeg voor de gemiddelde gebruiker. Indien u aan videobewerking doet, zou ik u toch aanraden om voor 8GB te opteren.

Wat betreft de videokaart, de GTX280 van Nvidia is al een tijdje eol. (End of Life)

De opvolger daarvan is de GTX285. Maar ik zou absoluut niet opteren voor een Nvidia kaart, (daar is niets mis mee ofzo) omdat ATi op dit moment een veel betere prijs/prestatie verhouding heeft, en DX11 functies heeft.

Heeft u ervaring met computers assembleren ?

In uw budget, moet daar een besturingssysteem bij ? (BVB. Windows 7) En eventuele assemblage ?. Stoort het u als de computer samengesteld wordt? (Dus niet zomaar in de MediaMarkt gaan halen..)

ik zal mijn pc gebruiken alleen om games te spelen

ik heb wel wat ervaring maar zeer beperkt, het stoort mij totaal niet dat mijn pc samengesteld wordt.

een besturingsysteem zou er wel bij moeten zijn grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een goed systeem alleen een paar opmerkingen :

Dat geheugen is wel het van het, maar voor de TS overbodig.

Een setje OCZ-Gold is meer dan voldoende voor games.

De harde schijf is 640 GB, ik zou opteren voor de 1 TB versie, aangezien je 360 GB meer krijgt voor +- 6 euro.

Als koeler zou ik toch gaan voor een Mugen 2, omdat de TS niet van plan is om over te klokken, en omdat die koeler nu ook niet zo bekend is.

Maar met de Mugen 2 kan je prima overklokken, je i7 zal je met de Mugen zeker op 3.6 Ghz geraken.

O, en ik denk toch dat een 650 watt voeding voldoende zal zijn.

Dit spaart toch alweer wat uit, en zo goed of dezelfde prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt op die dingen kun je geld besparen maar als hij "ooit" gaat overclocken dan is dit geheugen zeker wel de betere keuze, en ja de voeding dan nog. Als hij zich ooit bedenkt een tweede kaart er bij te zetten, wat dan.... o jee mijn voeding heeft maar 2 pci-e connector's :argh:. Maargoed het zijn maar voorbeelden dus :tongue:. En ja de koeler performed ongeveer hetzelfde als de True Black.

Xigmatek Thors Hammer - Introduction & Packaging - DriverHeaven.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt op die dingen kun je geld besparen maar als hij "ooit" gaat overclocken dan is dit geheugen zeker wel de betere keuze, en ja de voeding dan nog. Als hij zich ooit bedenkt een tweede kaart er bij te zetten, wat dan.... o jee mijn voeding heeft maar 2 pci-e connector's :argh:. Maargoed het zijn maar voorbeelden dus :tongue:. En ja de koeler performed ongeveer hetzelfde als de True Black.

Xigmatek Thors Hammer - Introduction & Packaging - DriverHeaven.net

welk voeding zou ik dan kopen als ik later van tijd een tweede videokaart wil bijsteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voeding die in mijn azerty lijstje staat beschikt over 4 pci-e kabels(2x 8-pin, 2x 6-pin), maargoed als je dat natuurlijk niet gaat doen dan is een 650W de betere keuze al scheelt het qua prijs niet veel van elkaar.

en om te gaan overclocken zou ik dan opteren voor die mugen als koeler

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.