Ga naar inhoud

vista start niet meer op

remcoNL1986

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

dit probleem is opgelost met dank aan mijn leverancier. Echter heb ik nu een ander probleem, namelijk dit; uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. de installatie van windows kan niet doorgaan. klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de installatie opnieuw als u windows wilt installeren. Dit is gekomen doordat mijn installatie van windows vastliep en ik toen de pc heb uitgezet. Graag zou ik vernemen hoe ik dit probleem ook nog op kan lossen waardoor mijn pc weer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Medion pc wordt gewoonlijk een recovery cd meegeleverd.

Hiermee kan je de pc terug in zijn "begintoestand" brengen, tis te zeggen zoals hij van de fabriek gekomen is. Hierdoor ben je dus wel alle gegevens kwijt.

Als je een backup hebt van je gegevens kan je dit overwegen maar dan moet je nadien alles van programma's weer installeren en netwerk en internet instellingen weer gaan goed zetten.

Een installatieschijf is een schijf waarmee je Vista volledig kan installeren, eventueel op een aparte partitie of een andere harde schijf.

Probeer je vista opnieuw te installeren ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer inderdaad vista opnieuw te installeren omdat de opties die aanwezig zijn op de recovery cd allemaal niet werken. Ik probeerde namelijk via systeemherstel een en ander te herstellen maar er was geen herstelpunt aanwezig. Andere opties die ik geprobeerd heb via die cd werkten helaas ook niet.

maar als mij iemand kan aangeven hoe ik de pc weer in begintoestand krijg zou dat mooi zijn want de gegevens die ik nodig heb die heb ik al opgeslagen op een ander medium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Vista installatieschijf hebt (niet de recovery die mee geleverd is) en je start vanop die schijf, kan je normaal de installatie starten. Als er gevraagd wordt om te formatteren voor de installatie, laat je dit toe.

Je moet wel zorgen dat in het BIOS de "first boot device" op cd/dvd station is ingesteld.

Als het weer mislukt, kan je misschien de harde schijf uitbouwen. als tweede schijf in een andere inbouwen om te formatteren, dan terug inbouwen in jouw pc en nogmaals proberen te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

ik heb inmiddels de cd van mijn leverancier ontvangen. Toen ben ik gestart met de installatie(ik moest een taal kiezen en toen kwam er scan van 5 minuten waarna pc opnieuw werd opgestart). Hierna komt er echter de volgende foutmelding "Invalid Partition Table". Nu is mijn vraag of er hier iemand weet hoe ik dit kan verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.