Ga naar inhoud

RAW bestanden

janenmaris

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Dit is mijn eerste vraag. Ik heb Windows XP Professional. Mijn camera is een Canon 400 D EOS. Mijn foto's in RAW bestanden kan ik niet met Windows viewer openen. Alleen met het Canon Digital Photo programma. Is er iemand die mij kan zeggen hoe ik die in Windows kan openen?

Alvast hartelijk dank.

Mariszkà

Link naar reactie
Delen op andere sites

via je canon programma moet je de raw bestanden converteren naar jpg.

Normaal zou je je camera zo moeten kunnen instellen dat die jpg bestanden opslaat ipv raw.

"Raw" bestanden zijn, zoals de naam het zelf zegt, ruwe bestanden. De lichtinval op de sensor wordt zonder correcties opgeslagen in een raw-bestand. De foto verbeteren moet je zelf doen.

Met jpg worden er standaard een aantal filters toegepast zodat je zelf eigenlijk niets meer hoeft te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Maar ik bedoel eigenlijk. Voordat ik ze ga bewerken bekijk ik de foto's (tot nu toe altijd in jpeg bestanden) even snel op de Window viewer. Dat is nu niet meer mogelijk,

Nadat ik de foto's bewerkt heb converteer ik ze ook in jpeg bestanden. Het gaat dus om ze even snel te bekijken.

Groet,

Mariszkà

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de instellingen van de windows viewer ergens verkeerd zijn. Bij het installeren van een ander programma om foto's te bekijken of iets dergelijks gebeurt het dat er standaard gevraagd wordt om dit aan te passen. door onbewust ok te klikken veranderd er dus t'een en t'ander n krijg je dit wat je nu hebt. Ik gebruik die viewer niet dus kan ik je verder ook niet bijstaan.

misschien dat er iemand anders een oplossing wet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.