Ga naar inhoud

Kan geen programma's meer installeren

Aanbevolen berichten

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En we zoeken met z'n allen verder ;-)

Probeer ook dit eens ...

Klik op Start > Uitvoeren , en type daar taskmgr.exe , klik op Enter-toets.

Klik op het tabblad "processen" (als dit niet open staat) , en selecteer het Msiexec.exe proces.

Klik onderaan op "Proces beëindigen"

Doe dit voor alle Msiexec.exe processen (mochten er meer dan 1 draaien) !!

Sluit het venster.

Nu moet je rechten hebben in de folder C:/Windows/Installer , maar daarvoor zou ik moeten weten of jij XP Pro hebt of Home ?

Probeer anders gewoon verder , je zult zo wel merken of je rechten hebt ...

Download volgend bestand (de installer engine) en installeer het

http://www.installengine.com/isengine/isscript.msi

Klik op Start > Uitvoeren en type daar

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Developer\7\Intel 32\IDriver.exe /REGSERVER
, en klik "OK"

C:\Windows\System32\msiexec.exe /REGSERVER
en klik "OK"

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft: tussen die niet-vertrouwde instanties staan twee dingen van Microsoft, ingetrokken door de "certificeringsinstantie" maar dat is al in 2002 ingetrokken...

@kuoi:

- geen msiexec.exe te bespeuren

- heb XP Pro

- installeren van dat eerste : lukt niet:

Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geïnstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie.

Heb niet opgestart in veilige modus, moet dus het tweede zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Developer\7\Intel 32\IDriver.exe /REGSERVER
, en klik "OK"

C:\Windows\System32\msiexec.exe /REGSERVER
en klik "OK"

Wat gebeurd er als je dit uitvoerd ?

--------------------------------------

Ik krijg trouwens het idee dat je beter een nieuwe account aanmaakt met volledige "Administrator" rechten , en dan eens in deze probeerd.

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft:

- heb de twee niet-vertrouwde instanties verwijderd

- msiexec.exe staat inderdaad in die map (77kb groot)

@kuoi:

- 1ste: "kan file niet vinden"

- 2de: doet "iets": heel even een zandloper, een kort geluidje (tikje) in mijn pc, verder niks.

- nieuwe administrator aanmaken: done, maar verder niks gedaan omdat ik niet weet wat ik nu allemaal moet doen van alles wat hierboven ergens genoemd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens in die nieuwe account .

En we zoeken met z'n allen verder ;-)

Probeer ook dit eens ...

Klik op Start > Uitvoeren , en type daar taskmgr.exe , klik op Enter-toets.

Klik op het tabblad "processen" (als dit niet open staat) , en selecteer het Msiexec.exe proces.

Klik onderaan op "Proces beëindigen"

Doe dit voor alle Msiexec.exe processen (mochten er meer dan 1 draaien) !!

Sluit het venster.

Nu moet je rechten hebben in de folder C:/Windows/Installer , maar daarvoor zou ik moeten weten of jij XP Pro hebt of Home ?

Probeer anders gewoon verder , je zult zo wel merken of je rechten hebt ...

Download volgend bestand (de installer engine) en installeer het

http://www.installengine.com/isengine/isscript.msi

Klik op Start > Uitvoeren en type daar , en klik "OK"

Klik op Start > Uitvoeren en type daar en klik "OK"

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP Professional met het NTFS-bestandssysteem in een werkgroep of op een zelfstandige computer

1. Klik op Start en klik op Deze computer.
  2. Klik op Mapopties in het menu Extra.
  3. Open het tabblad Weergave en klik op Verborgen bestanden en mappen weergeven.
  4. Schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de wijziging te bevestigen.
  5. Schakel het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit.
  6. Klik op OK.
  7. Klik met de rechtermuisknop op de map System Volume Information in de hoofdmap en klik op Eigenschappen.
  8. Open het tabblad Beveiliging.
  9. Klik op Toevoegen en typ de naam van de gebruiker die u toegang tot de map wilt geven. Dit is doorgaans de account waarmee u bent aangemeld. Klik op OK en klik nogmaals op OK.
  10. Dubbelklik op de map System Volume Information in de hoofdmap om deze te openen.

Dit heb ik gevonden op de Microsoft website , en denk dat dit je van pas kan komen;

Het gaat wel over de "System Volume Information" map , maar pas het gewoon toe bij jou op de folder waar het nodig is.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.