Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

In de loop van vorige week heb ik Ubuntu 9.4 laten installeren op mijn laptop (Acer Aspire 1692), met behoud van mijn Windows XP. Ubuntu werkt heel snel, maar met mijn Windows valt sinds de installatie nog weinig aan te vangen. Constant loop hij vast. En dat terwijl hij vroeger wel snel werkte. En dat terwijl Ubuntu heel snel vooruit gaat. Maar ik zou ook graag met Windows blijven werken ... En dat is momenteel niet mogelijk zonder veel geduld en frustraties. Normaal gezien zouden deze twee versies toch perfect naast elkaar moeten kunnen draaien? Ik ben hier zelf namelijk niet thuis in, eerlijk gezegd. Maar het moest erop voor school.

Grtn,

Geplaatst:

Ben je zeker dat het gaat om een echte dualboot gaat? Of is ubuntu in windows geïnstalleerd(via wubi)?

Wat ook het probleem kan zijn is je harde schijf. Hoe groot is deze?

Geplaatst:
En hoe heb je ubuntu nu geïnstalleerd?

Als twee 'onafhankelijke' besturingssystemen. (Dus niet Ubuntu in Windows). Maar dat is er door iemand erop gezet, die er meer verstand van heeft dan ik. Maar hij snapt wel ook niet waarom de Windows nu trager gaat.

Geplaatst:

Ik gebruik ook een Ubuntu - XP dual boot systeem , maar heb die wel elk op een andere harde schijf staan.

Ik denk dat het met je schijfruimte ofzo zal te maken hebben.

In windows :

Rechtsklik eens op het icoon van "Deze computer" , en klik op "Eigenschappen"

Kies het tabblad "geavanceerd" en klik bij "prestaties" op de knop "instellingen".

Kies "geanvanceerd" en bij 'virtueel geheugen' klik je op 'wijzigen'.

Laat eens weten hoeveel hij aangeeft en op welke schijf dat is.

Succes , Kuoi

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.