Ga naar inhoud

soms melding dat er een probleem is met harde schijf

tbennekik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik Vista Hom premium. In de pc zitten twee harde schijven. Bij het opstarten herkent de pc ze beiden. Doch voordat het Vista opstartscherm verschijnt krijg ik de melding dat er een probleem is met de "slave" en dat ik op F1 moet drukken om verder te gaan. De pc start dan gewoon op doch die harde schijf blijkt dan onvindbaar.

Het rare van de zaak is dat dit niet altijd gebeurt. Soms is de schijf dagen zichtbaar, soms lukt het gewoon niet.

Volgens mij is er met de schijf op zich niets aan de hand en ligt het aan Vista.

Heeft er iemand reeds van dit probleem gehoord?

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Dank bij voorbaat

tbennekik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad raar, en fouten die zich slechts af en toe voordoen, zijn heel moeilijk op te sporen.

Virus of malware denk ik niet want dan zouden er meer dingen mis gaan.

Misschien iets mis in de opstartprocedure.

Heb je een installatieschijf voor vista? Een recovery disk is niet voldoende.

Dan kunnen we proberen om het opstarten te fixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het heeft alles te maken met de "slaaptstand" in Vista. Heb deze nu trouwens uitgezet.

Ik had hierover gelezen op een Engelstalig forum, dat de HD verdwijnt na het opwekken uit slaapstand. Wel heb dit deze morgen zelf meegemaakt.

Ik heb de raad opgevolgd van die engelstalige site, slave loskoppelen opstarten, weer afsluiten en slave weer aankoppelen. Terug opstarten. Even dacht ik het is noppes, maar vooraleer de pc volledig was opgestart stond de HD er ineens terug.

Begin langzamerhand genoeg te krijgen van dit vista gedoe. De vraag is of het beter is met Windows 7. Mijn zoon en dochter willen me laten overschakelen op Mac. Ik zou hierover graag eens wat objectieve info horen, want van hen is dit bekeken door een zeer roze bril. Daar moet toch ook wel eens wat fout gaan.

groeten

tbennekik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de "slaapstand" en de "stand by" zorgen geregeld voor problemen en niet alleen bij Vista. Daarom gebruik ik ze zelf nooit.

Vista is wel een van de slechtste windows die is uitgebracht. Volgens de makers en de testers zou Widows 7 veel beter presteren, minder hoge systeemeisen stellen en minder "ongewenste rariteiten" vertonen dan vista. Als je vista beu bent, kan je beter snel overschakelen naar windows 7.

Over een Mac kan ik je geen informatie of mening geven want ik heb er nooit mee gewerkt. Je kan echter altijd een vraag stellen op het forum voor niet-windows systemen. Linux, Mac OS & andere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van deze dagen heb ik Windows 7 en dan kan ik meer over oordelen.

In ieder geval vind ik windows 7 beta vrij goed maar hoop toch een flinke verbetering bij officieel Windows 7.

Ik ben vrij gerust in.

Als Windows 7 beter beval dan zullen alle computer de Vista verdwijnen. Zo'n een stom fragile Vista en haast alle dagen update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.