Ga naar inhoud

Waarom is zo veel ruimte op harde schijf en geheugen ingenomen.

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een nieuwe computer, met Windows Vista. Vista geeft aan dat nu al 80GB van de C-partitie is ingenomen. Ik heb een de groottes van de mappen in de C-partitie bekeken, en als ik die optel kom ik denk ik nog niet aan 30GB. Ook als ik de optie "verborgen bestanden weergeven" heb ingeschakeld en "beveiligde bestanden verbergen" heb uitgeschakeld.

Ook met het geheugen is er een probleem. Taakbeheer duidt aan dat 1,6 GB gebruikt is. Terwijl er geen programma's opstaan, en bij onze vorige computer kwamen we dan aan 200MB. Ook als ik kijk naar de grootte van de actieve processen in Taakbeheer, kom in slechts aan 200MB in totaal.

Ik zou graag weten hoe dit komt en ik dit moet oplossen.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als daar extra programma's op staan, zouden die niet in de map "Program Files" te zien zijn? Dan begrijp ik nog altijd niet hoe het komt dat de computer zegt dat er veel meer op staat dan ik kan vinden?

En wat die 1,6 GB geheugen betreft, de computer gaat inderdaad niet heel traag. Maar ik heb wel een geheugen van 6GB. Maar omdat Windows ook aangeeft dat mijn harde schijf meer bevat dan ik kan vinden, vraag ik mij af of er geen probleem is. Nu veel last heb ik er niet van, maar het kan natuurlijk nooit kwaad als mijn computer iets sneller zou werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk is bij Start --> configuratiescherm --> software

Mischien staan daar meerdere programma's

Je oet je pc waarschijnlijk nog iets sneller instellen windows vista staat namelijk standaart op gebalanceert met energie besparing

Je gaat naar start --> configuratiescherm --> hardware en geluiden (of als je op oude stijl hebt ingedeelt direct Energie besparing.

Dan in het scherm staat gebalanceert waarschijnlijk aan geklikt en hier selecteer je hoge prestatie.

En wat je hardschijf betreft ik snap je zin niet helemaal maal maar bedoel je dat de hardeschijf een capiciteit heeft van bijvoorbeeld 320Gb en dat je maar maar 150GB kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista op zich is een vrij grote windows die vele GB groot is.

Dan hebt je herstelpunten die ook veel beslag nemen van de harddisk.

Dan hebt je swap geheugen op uw harddisk en normaal gezien is dat 1,5 keer uw geheugen dus waarschijnlijk 9 GB

Dan hebt je waarschijnlijk ook sluimerstand en die nemen ook vele GB harddisk ruimte.

En natuurlijk ook de programma's.

Indien het een gekocht PC is dan is er misschien ook nog eens 8 à 10 GB van de ruimte in beslag genomen als een soort back-up.

Als je dat allemaal telt dan is 80 GB vrij normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat echt.

XP heeft slecht 500 mb schijf nodig terwijl Vista minimaal 15 GB of meer naargelang de versie.

XP heeft 512 mb geheugen nodig om fatsoenlijk te werken terwijl Vista bij 1000 mb nog maar matig werkt.

Dit heeft vooral te maken met de vele mooi's die erbij zit terwijl nog niemand iets aan heeft tenzij je dat een schilderij noemt. Windows 7 die nu op de markt is, is minder veeleisend maar ik heb nog niet geinstalleerd doch wel tijdig besteld maar nog niet in bezit.

Ik heb Vista vanaf de eerste beta nooit goed gevonden en nu nog steeds niet.

Op alle laptop bij ons met Vista werkt perfect doch dat is ook alles.

Het eerst wat ik de komende week ga doen is Vista eraf gooien en windows 7 erin.

Vista is net als XP ME een mislukte Windows.

Hopelijk kan ik volgende week 7 rozen en 7 anjers zingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.