Ga naar inhoud

[OPGELOST] dvd drive werkt niet

gravis01

Aanbevolen berichten

hello,

ik zit met een vervelend probleempje.

Sinds een week of 3 werkt mijn dvd-drive niet meer.

Deze is niet meer te vinden bij deze computer als bij apparaatbeheer.

Ook krijg ik de lade niet open.

Wel valt het me op dat de dvd-drive altijd werkt als ik nog in bios ben.

Sinds die 3 weken dat ik er last van heb, heeft ie slechts 3 à 5x gewerkt.

Het heeft er misschien iets mee te maken:

ik heb magicdisc (magiciso) staan op mijn computer en dit gebruikt. Na enkele uren is het probleem begonnen...

gegevens computer:

acer laptop 7520G

dvd-drive merk: geen idee?

Windows 7

grtz,

gravis

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kuoi: dat programma is al verwijderd en ik heb al systeemherstel gedaan naar 2 weken terug. Blijft hetzelfde. Trouwens, dat programma staat er al maanden op. Denk niet dat magicdisc de schuldige is... Ondanks dat de dvd-drive opent in bios, is er een mogelijkheid dat deze hardwarematig defect kan zijn?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bv. een cd van Windows kan booten , zal de drive niet kapot zijn.

Anders kun je wel proberen de drive op een andere kabel te steken , mocht je er BV 2 ide sloten hebben.

Of anders ...

Gewoon de drive eens afkoppelen , dan opnieuw opstarten.

PC afsluiten > drive opnieuw aankoppelen > pc opstarten en vingers kruisen ;-)

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok kuoi, ik ben al wat wijzer geworden.

Ik heb er een oude installatieschijf ingestopt tijdens de boot. Nu stel ik vast dat BIOS de dvd-drive niet ziet! Ik ging er van uit dat de dvd-drive opent en dicht in bios dat die nog werkte..

naar mijn idee is de dvd-drive defect.

Kuoi, ik heb al eens geprobeerd om de laptop open te vijzen maar kreeg hem niet echt open. Oftwel moet ik nog eens beter proberen om het onderste open te krijgen...

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er idd naar uit dat je drive stuk is , of mss zit de kabel er niet meer goed in ?

Maar dat kun je dus enkel weten als je hem opendoet.

[ame=http://www.google.be/search?hl=nl&q=acer+laptop+dvd+drive+vervangen]acer laptop dvd drive vervangen - Google zoeken[/ame]

Ik zelf zou hem binnensteken bij mijn dealer om te laten vervangen , of een USB externe dvd-drive kopen (waarschijnlijk goedkoopste oplossing) .

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.