Ga naar inhoud

Pc palt uit en start weer op

frickelo

Aanbevolen berichten

hallo, mijn pc heeft even aande kant gestaan en als ik hem gisteren wou instaleren terug ( muis, scherm, en toetsenbord aanhangen) dan toonde hij niet op scherm en lampjes van toetsenbord en muis werkten niet

dan heb ik pc bak eens open gedaan en gekeken en ik hoor hem draaien en alle koelers draaien .

maar als ik hem terug opstarte na de bak dicht te doen dan starte hij op 5 sec latr viel hij uit 5 sec later start hij op ...enz

wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij het opstarten welke datum en tijd hij opgeeft.

Mocht je dit niet zien , druk tijdens opstarten op "Delete" knop (bij sommige pc's ook "F8") , zodat je in de BIOS komt , en kijk dan even naar de tijd en datum.

Daar hij wat stilgestaan heeft , en als hij al iets ouder was , kan het zijn dat je de batterij op je moederbord moet vervangen.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij het opstarten welke datum en tijd hij opgeeft.

Mocht je dit niet zien , druk tijdens opstarten op "Delete" knop (bij sommige pc's ook "F8") , zodat je in de BIOS komt , en kijk dan even naar de tijd en datum.

Daar hij wat stilgestaan heeft , en als hij al iets ouder was , kan het zijn dat je de batterij op je moederbord moet vervangen.

Succes, Kuoi

komt niet op dus kan niet in bios

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je het al gedaan, maar controleer alvast eens of alle aansluitingen goed vastzitten.

Andere optie is een kapot onderdeel: moederbord, grafische kaart, processor die te warm wordt, ....

Aangezien je de pc lange tijd niet hebt gebruikt, zou ik ook eerst het nodige opkuis werk doen. Verwijder voorzichtig al het stof eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Misschien heb je het al gedaan, maar controleer alvast eens of alle aansluitingen goed vastzitten.

Andere optie is een kapot onderdeel: moederbord, grafische kaart, processor die te warm wordt, ....

Aangezien je de pc lange tijd niet hebt gebruikt, zou ik ook eerst het nodige opkuis werk doen. Verwijder voorzichtig al het stof eens.

nu start hij op hoor ik biep in mijn pc bak die ik normaal hoor maar heb nog geen scherm ik zal eens om baterijtjes gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.