Ga naar inhoud

Enkele kleine vragen na formateren

mani88

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn PC volledig geformateerd en opnieuw geïnstalleerd (Windows XP SP3) omdat hij niet goed meer werkte. Alles is nu in orde, buiten 2 (kleine) probleempjes en een vraag. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

Eerste probleempje

Bij het opstarten van mijn computer staat “Num Lock” standaard ingeschakeld. Dit is een beetje lastig, aangezien het paswoord van mijn gebruikersaccount enkele nummers bevat. Daardoor moet ik er dus steeds aan denken om eerst eens op de “Num Lock” toets te drukken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat nummers standaard, bij het opstarten van de PC, zijn ingeschakeld?

Tweede probleempje

Het iccontje “Hardware veilig verwijderen” blijft steeds staan op mijn taakbalk (rechts onderaan), ondanks dat er geen USB sticks of dergelijke zijn aangesloten. Uiteraard wel printer, muis,… Maar deze hoef ik natuurlijk niet te verwijderen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit icoontje niet meer wordt weergegeven?

Vraag:

Verder had ik ook nog een klein vraagje: ik heb meteen na het formatteren van mijn PC (en het installeren van Windows Updates + een 4-tal programma’s die ik gebruik, waaronder Microsoft Office) eens gekeken bij “Defragmenteren”. Bleek dat dit al nodig was. Kan dit? Ik heb namelijk pas mijn Windows volledig opnieuw geïnstalleerd…

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt!

Probleempje 1 => opgelost!

Vraag => beantwoord!

Maar "Hardware veilig verwijderen" staat er nog steeds... Nu ja, is eigenlijk zo erg niet hé :)

PS: Maar is het dan normaal dat ik nu al zou moeten defragmenteren? Heb pas opnieuw geïnstalleerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

Als je installeert dan zou dat ieder keer moeten defragmenteren omdat je dat lege plekken hebt op de harddisk.

Maar dat is niet erg zolang de computer niet traag is.

Als je niet veel installeert dan is 1 keer per maand ruim voldoende voor defragmenteren.

Probeer met een andere usb stick "Hardware veilig verwijderen" te verwijderen.

Erg is het niet maar wel vervelend.

Als je usb stick doet dan moet je niet op Hardware veilig verwijderen klikken maar gewoon eruit halen.

Gaat om een externe harddisk dan zou ik wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch geformatteerd in NTFS en niet in FAT32 hoop ik?

Bij FAT32 was het regelmatig defragmenteren nog belangrijk maar bij NTFS mag dat zo goed als wegvallen.

Ik zelf gebruik mijn pc dagelijks en defragmenteer misschien 1x per jaar en dan zie ik nog geen verschil in responcetijd.

Maar niets houd je natuurlijk tegen om het op regelmatige basis te doen.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.