Ga naar inhoud

[OPGELOST] Router beveiligen

trotterke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een Philips wifi (blauwe) van belgacom aangeschaft om draadloos te kunnen internetten.Ik heb er 2 computers op aangesloten. Nu heeft men mij aanbevolen om de router te beveiligen voor ongewenste indringers. Mijn vraag is nu of er iemand mij hierbij kan helpen want ik ben een leek en zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen.

Alvast hartelijk bedankt!:thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik kan je een 'ruwe' schets geven want ik ben niet zo een bekende met Philips router.. Hier even wat tips, ik zal daarna ook eens zoeken op google.

- Maak een WEP & WPA aan

- Laat de router filteren op MAC adressen

- SSID broadcast verminderen

- Router password & username veranderen

Desnoods als je sneller wilt werken kun je zelf all eens googlen, ik zal dat ook doen :)

Hopelijk ben je hier iets mee...

Google (wel voor een linksys maar ik denk dat je hetzelfde principe wel kan toepassen) :

WEP instellen : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/4

WPA instellen : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/5

MAC filteren : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/6

SSID : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/7

PW & US : http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb nu de wep reeds kunnen instellen maar is het nu de bedoeling dat ik ook al de andere tegelijk doe?

Ik heb nu wel een ander probleem of misschien is het nu zo. Wanneer ik vroeger zonder de beveiliging mijn computer opstarte dan kreeg ik automatisch verbinding met internet maar nu moet ik de verbinding steeds handmatig instellen. Is dat nu zo of moet ik ergens nog iets instellen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik geen problemen heb met mijn pc dan kan ik toch geen vraag stellen