Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Hallo

Is het bovenstaande probleem al opgelost?

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb ook regelmatig dagen met meer dan 2 gb upload. Wat kan de oorzaak zijn?

Ik gebruik geen p2p software, enkel flashget in combinatie met een rapidshare account. Toch is het uploadprobleem begonnen nog voor dat ik deze account had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Hierbij het logbestand van HJT.

Ik weet niet of het kan helpen maar heb er ook een log van de router en een schermafdruk van mijn internetverkeer bijgedaan.

We zitten hier met twee mensen op het draadloos netwerk, dus waarschijnlijk hebben jullie ook van de andere pc een HJT-log nodig. Als mijn log niks oplevert zal ik dit volgende keer posten.

Alvast bedankt voor de analyses.

hijackthis.log

Security log router.txt

post-13072-1417703894,1972_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\Run: [nar] C:\WINDOWS\nar.vbs

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft WinUpdate] C:\WINDOWS\system32\msupdtecheck.exe

O16 - DPF: {F7EDBBEA-1AD2-4EBF-AA07-D453CC29EE65} (Flash Casino Helper Control) - https://plugins.valueactive.eu/flashax/iefax.cab

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape

Eerst en vooral bedankt voor de moeite en de hulp!

Hierbij mijn 'huiswerk', voor de pc (laptop) waarmee ik meestal werk.

Ik wil de situatie hier nog even verduidelijken:

- we werken op een draadloos netwerk met 3 computers (laatst zei ik 2 omdat de 3de pc al ongeveer een maand niet meer gebruikt wordt, omdat ik nu met een laptop kan werken)

- als je wil kan ik van alle drie de pc's een HJT log bezorgen

- het netwerk is niet beveiligd (zal de volgende stap zijn veronderstel ik) Als het om eventueel misbruik of ongeziene leechers gaat, veronderstel ik toch dat de computer in kwestie moet opstaan?

Met vriendelijke groeten

mbam-log-2009-11-14 (11-01-01).txt

hijackthis2.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.