Ga naar inhoud

[OPGELOST] Photo viewer

Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Iemand had een probleem met zijn photo viewer (windows xp lite). Dat standaard programma om foto's te openen en beperkt te bewerken (formaat wijzigen..) en te printen, onlangs werkte dat bij hem blijkbaar niet meer want als hij op de knop waar die vroeger op moest duwen om te bewerken, opent deze knop de foto nu in "paint" en dat wil hij niet.

Nu ik heb geen idee hoe dit op te lossen dus ik dacht om het programma of een gelijkaardig programma (picture manager, windows fotogallerie (als je dit voor xp hebt)) te installeren maar daar vind ik natuurlijk geen downloads voor omdat het waarschijnlijk geen freeware is.

Weet iemand een gelijkaardig en eenvoudig programma dat gratis is, of hoe ik het probleem van die man kan oplossen dat hij weer gewoon door op die bewerk knop te drukken het formaat van de foto kan aanpassen etc. zonder dat de foto automatisch in paint opent.

Alvast bedankt!

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus alsd ik alles goed begrijpt OPENT de foto wel met het gepaste programma , maar wil hij bv. dat als hij op "bewerken" klikt bv. Photoshop" opent en niet paint.

Zoals Stegisoft al aangaf :

Open "Deze Computer" en klik bovenaan op "Extra" > "Mapopties"

Klik nu op het tabblad "Bestandstypen" en dan krijg je een venster zoals op de foto van Stegisoft.

Daar scroll je naar onder tot je op JPG , JPEG komt ( of de exentie van de foto die je vriend wil bewerken ! )

Selecteer jpg (Of de andere extensie die je vriend wil bewerken) en klik dan onderaan op "Geavanceerd"

Bij "Acties" zou "edit" moeten staan.

Selecteer "Edit" > "Bewerken" en klik nu op de knop "Bladeren"

Selecteer daar het programma dat je vriend wil , vul de juiste naam in bij "Toepassing" en klik op "OK" > "OK" > Toepassen" > "Sluiten"

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.