Ga naar inhoud

Harde schijf versleten ?

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn computer krijg ik de melding dat mijn harde schijf versleten is en gaat uitvallen. Hoe kan ik dat snel oplossen. Met een ecterne harde schijf te plaatsen?

Ik werk met windows XP= 2,6 GHz- 512 Mb DDR- 80 GB harde schijf

Hoe moet ik die harde schijf dan laten alles overnemen??

Eventueel kan iemand mij thuis komen depaneren?

Hartelijk dank voor een snel bericht.

Héléna Léonard

EDIT : heb even een eigen onderwerp voor je aangemaakt en je mailadres verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe harde schijf gaat het probleem niet oplossen omdat windows niet opstart vanaf een externe schijf.

Je kan wel een externe harde schijf gebruiken om een backup te nemen van al je gegevens (documenten, muziek, films, foto's, ...) zodat ze niet verloren gaan.

Dan doe je de pc best binnen bij een pc winkel om een nieuwe harde schijf te laten inbouwen. Daar hebben ze de mogelijkheden om je oude schijf te klonen naar de nieuwe zodat je niets opnieuw moet installeren en ook geen gegevens kwijtspeelt.

De backup zou ik echter toch maken voor in geval ze toch een nieuwe installatie doen in plaats van te klonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.