Ga naar inhoud

[OPGELOST] Onherstelbare systeemfout!

dehaesl

Aanbevolen berichten

k heb het hele verhaal (van Microsoft) doorgelezen en kom tot de conclusie dat je idd. een "echt" vervelend probleem hebt.

Microsoft spreekt zelfs over een paralelle Windows installatie om het probleem te kunnen oplossen. (als 1 van de mogelijke oplossingen).

Er is echter nog een andere truuk, maar dan moet je bestandssysteem niet zijn ingedeeld middels NTFS maar middels FAT. Hoe is jouw bestandssysteem ingedeeld ?

Als je namelijk een indeling middels FAT hebt dan kun je met een bootdisk opstarten en het systeem-register gaan benaderen.

Dit Microsoftlinkje werkt.

Maar als het mijn machine zou zijn, dan zou ik wellicht weinig energie meer steken in troubleshooting, maar gewoon de Windows CD erin doen en kijken of ik kan kiezen voor een herstelinstallatie dan wel, als dat ook niet wil lukken, een format.

Als je mazzel hebt en je kunt booten middels een disk dan zou je wellicht nog je .DOC .XLS .PPT etc. etc. over kunnen zetten naar een andere partitie ?

Daarna Windows CD erin en 3 kwartier laten ben je weer volledig operationeel.

gelezen op helpmij.nl

mijn idee? eerst even een systeemherstel proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik maar een leek ben in deze materie moet ik alles nog eens in overweging nemen. Bovendien ben ik niet in het bezit van de windows-cd omdat ik mijn Hp destijds gekocht heb bij Makro en mijn pc op voorhand reeds geinstalleerd was!

Bij deze wil ik be_dup reeds bedanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook even rondgevraagd en de meeste oplossingen die ik tegenkwam was door je windows installatie te herstellen met de cd

Misschien kent u iemand in de famillie die een windows xp cd heeft die u even kan lenen.

dan kan u volgende stappen uitvoeren:

1. ga naar Start en kies Uitvoeren

2. typ in: sfc /scannow

(let op de spatie na sfc)

3.nu verschijnt de melding dat windows controleerd of de bestanden in oorspronkelijke versie aanwezig zijn. Hier maakt hij gebruik van de windows cd. dit gaat volledig automatisch en je hoeft niks speciaal te doen ervoor.

succes alvast

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.