Ga naar inhoud

Kan het aan browser "Opera" liggen dat mijn verbinding vervalt?

nielsdimmers

Aanbevolen berichten

Hallo,

Al een tijdje heb ik last van een regelmatig wegvallende internetverbinding tijdens het browsen op internet. In vrijwel alle gevallen gebruik ik internetbrowser Opera (en vaak i.c.m. een andere browser, chrome of IExplore). Ik merk dat andere poorten en internetverbindingen gewoon werken (ssh, ping). Dus aan mijn internetprovider ligt het niet. Kan het overigens ook aan mijn LAN liggen?

Een reboot herstelt mijn verbinding, maar dat is best omslachtig (en tijdrovend).

groeten,

Niels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat internet explorer nog op je computer?

of een andere browser.

Zodat je even kan testen of die nog wel sites openen op die momment.

Ik heb vanmiddag weer hetzelfde gehad. Internet Explorer, Chrome en Firefox geven allemaal ook aan dat servers niet bereikbaar zijn. Een ping naar Google geeft wel antwoord. Het is dus duidelijk niet een Opera-specifiek probleem, maar iets wat eventueel wel veroorzaakt kan worden door opera (of een collision met een ander programma). Het treedt op sinds dat ik opera op mijn computer heb. Het lijkt erop alsof iets mijn poort 80 requests blokkeert, maar het uitschakelen van de firewall helpt niet. Het gebeuren is ook onafhankelijk van welk netwerk ik gebruik (zit nu op mijn werk, met dezelfde laptop).

n.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.