Ga naar inhoud

visualstudio8setup

Gast

Aanbevolen berichten

Toch nog iets wat je kan proberen.

Download de nieuwste versie van .Net framework (versie 3.5) en het bijhoren SP1

Verwijder, indien mogelijk, alle versies van .NET framework (via configuratiescherm enzoverder) en installeer enkel de versie 3.5 en het SP1.

Als je de oudere versies niet kan verwijderen, installeer dan gewoon de nieuwste versie en het SP, zelfs als ze reeds geinstalleerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Toch nog iets wat je kan proberen.

Download de nieuwste versie van .Net framework (versie 3.5) en het bijhoren SP1

Verwijder, indien mogelijk, alle versies van .NET framework (via configuratiescherm enzoverder) en installeer enkel de versie 3.5 en het SP1.

Als je de oudere versies niet kan verwijderen, installeer dan gewoon de nieuwste versie en het SP, zelfs als ze reeds geinstalleerd zijn.

De oude versies eraf halen lukt niet. (en lukte vroeger ook niet, zie ook hogerop post nr 5). Er wordt een melding gemaakt dat er een 'onherstalbare fout is bij installatie'.

Het dowloaden van .NET 3.5 lukt wel, maar niet het verder uitvoeren. Hij geeft naar het einde toe plots weer die foutmelding van Visualstudio! zie bijlage.

Ik kan dus geen kanten op.

Ligt het dan aan een slechte interne hardware functie van mijn computer?

error 16 dec.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer of je de .Net framework kan verwijderen met Revo Uninstaller.

Neem de Pro versie (30 dagen proberen); als het daarmee lukt, kan je Revo nadien weer verwijderen.

Na het verwijderen is het best van eerst je register op te ruimen voordat je een nieuwe installatie doet.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer of je de .Net framework kan verwijderen met Revo Uninstaller.

Neem de Pro versie (30 dagen proberen); als het daarmee lukt, kan je Revo nadien weer verwijderen.

Als ik met REVO de NET. framework 2 en 3 probeer te verwijderen, dan raadt hij mij aan om nog een scan uit te voeren om restjes te verwijderen Wat moet ik hiermee? Enkel de rode aanklikken en verwijderen, of alle files (dus ook de zwarte) aanklikken en verwijderen? zie bijlage voor een voorbeeld.

Door de uninstall momenteel uigevoerd (maar dus zonder de extra scan)zijn momenteel deze programmas evenwel NIET verwijderd(!) Ze zijn nog aangeduid in programmaoverzicht.

Of moet ik herbeginnen en deze via 'forced uninstall' verwijderen?

(Momenteel nog niets met CCleaner verwijderd)

Revo scan.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag die scan om restjes te verwijderen doen met REVO. Dit zijn registersleutels die nog verwijzen naar bestanden die bij het uninstalleren verwijderd werden. Die mogen allemaal weg.

Als de vermeldingen nog steeds in het programmaoverzicht staan na het verwijderen van de restjes, doe dan de "forced uninstall".

Fantastisch, het heeft me meer dan een uurtje gekost, maar -geloven of niet- het is me allemaal gelukt.

Met REVO alle .NET verwijderd, scanresultaten verwijderd (er waren vele bladzijden versnipperde bestandjes!), en vervolgens de CCleaner.

En dan .NET 3.5 geïnstalleerd alsook de SP1 zonder problemen.

Toch een kleine 'maar': ik stel nu wel vast dat na de downloads in de programmalijst alweer 2 en 3 .NET SP2 opduiken (?) en geen melding van .NET 3.5 maar wel bijhorende SP1... of interpreteer ik dat verkeerd? Ik nodig je uit om het eens te bekijken in bijlage.

Kan je bevestigen dat het zo O.K. is?

lijst progr 18dec.doc

aangepast door Jojo
bijlage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

Wacht rustig op de volgende Win Update of ga naar http://update.microsoft.com/ om de updates manueel te starten.

Bij de vraag om een AcitveX element te installeren sta je dit toe en verder de richtlijnen volgen.

Op de pagina waar je moet kiezen tussen express en aangepast, kies je voor aangepast en dan kan je eerst alle aangeboden updates bekijken en beslissen welke je wil installeren of niet door een vinkje te plaatsen of weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe wel opmerken dat ditmaal geen foutmelding van visualstudio maar wel van .NET updates die niet wil lukken... (zie bijlage bij vorig bericht)

Ik ken er te weinig van om het ene van het andere te scheiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

EEn van mijn wensen voor 2010 is om die update error voor visualstudio niet meer te zien, maar eerlijk gezegd, ondanks al jullie inspanningen ziet het er niet zo goed uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.