Ga naar inhoud

visualstudio8setup

Gast

Aanbevolen berichten

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

OK, we gaan nog een laatste poging doen.

Verwijder alle installaties van .NET en ruim het register op met CCleaner.

Ga naar de windows update site en installeer de aangegeven updates.

Goed, opnieuw alles verwijderd en gecleaned.

Windows update wil dan .NET Framework 3.5 SP1 met family update x86 enzovoort installeren, maar dit lukt niet. Zie screenshots in bijlage.

Zucht...

error update 03jan.doc

aangepast door Jojo
bijlage toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er .Net installaties die wel gelukt zijn?

Geef eens een screenshot van je geinstalleerde .NET pakketten.

Via configuratiescherm - programma's toevoegen. Vinkje zetten bij "updates tonen"; enkel het gedeelte waar de .NET installaties staan is voldoende.

Kan je ook een lijstje (screenshot) geven van de .Net updates die windows wil installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er .Net installaties die wel gelukt zijn?

Geef eens een screenshot van je geinstalleerde .NET pakketten.

Via configuratiescherm - programma's toevoegen. Vinkje zetten bij "updates tonen"; enkel het gedeelte waar de .NET installaties staan is voldoende.

Kan je ook een lijstje (screenshot) geven van de .Net updates die windows wil installeren.

Ik had dus eerst alle .NET verwijderd, dan de windowsupdate opgeroepen, de 3.5 proberen te installeren en dat lukte dus niet. De drie bijkomde programmatjes heb ik zelfs niet meer proberen te installeren.

De situatie vandaag, de feiten op een rijtje:

1/ in bijlage 'software 5 jan' zie je dat er een .NET 3.5 SP1 met daarbij een 'Hotfix' geïstalleerd is. Blijkbaar moet er dan toch IETS geïnstalleerd geweest zijn tijdens die of een een latere automatische update...

2/ Als ik dan een Windows update doe (zie bijlage 'windowsupdate 5 jan') dan wil hij blijkbaar nog een 3.5 SP1 installeren (dezelfde of nog iets anders??..) Onder die screenshot zie je het bericht dat dat dus niet lukt. (de 'initiëring' lukt wel, maar niet de installatie)

Opmerking: als ik een Windowsupdate vraag wil hij dus de programmas installeren zoals getoond in bijlage 'windowsupdate'. Eigenaardig vind ik wel dat als ik de automatische udates laat komen, dan geeft hij telkens enkel een foutenrapport voor de 'visualstudiosetup' -zie bijlage 'foutenrapport 5 jan'. Zo krijg ik om de 2 à 3 dagen een foutenrapport met daarin telkens een 3tal visualsetup error, waarvan twee getoond in bijlage 'fotenrapport'. Om gek te worden (onderaan knippert dan het klikvakje met foutenrapport)

(Ik weet niet in welke mate het ene met het andere te maken heeft. Misschien lukt de update niet omdat daar visualstudio in zit en daar dus vastloopt??). Of die 3.5 (al dan niet de juiste) dan wel of niet geinstalleerd is, ik bleef en blijf steeds die Visualstudiosetup error binnenkrijgen...

Nota. Op 18 december (zie vorige berichten) had ik nochtans met vreugde gemeld dat ik de 3.5 wél geïnstalleerd kreeg. Ik weet echter niet of we hier over dezelfde 3.5 praten want blijkbaar zit daar telkens nog wat anders bij en zo. Ik ken er niets van. Ik volg maar wat je mij zegt en vraagt om te doen...

windowsupdate 5 jan.doc

software 5 jan.doc

foutenrapport 5 jan.doc

aangepast door Jojo
Link naar reactie
Delen op andere sites

De update KB951847 heeft een downloadgrootte van 0 kb. Dat is niet erg koosjer vrees ik. Vink "deze update niet meer weergeven" aan en deselecteer ze in de lijst van updates.

De overige updates mag je wel installeren.

Het foutenrapport spreekt van patches voor .net framework 2.0 Aangezien je dit niet geinstalleerd hebt, moet je hier geen rekening mee houden.

Ik denk dat deze meldingen komen van die update KB951847 voor de family update.

Door de update KB951847 uit te schakelen is het hopelijk opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update KB951847 heeft een downloadgrootte van 0 kb. Dat is niet erg koosjer vrees ik. Vink "deze update niet meer weergeven" aan en deselecteer ze in de lijst van updates.

De overige updates mag je wel installeren.

Het foutenrapport spreekt van patches voor .net framework 2.0 Aangezien je dit niet geinstalleerd hebt, moet je hier geen rekening mee houden.

Ik denk dat deze meldingen komen van die update KB951847 voor de family update.

Door de update KB951847 uit te schakelen is het hopelijk opgelost.

O.K., De KB951847 update heb ik uitgeschakeld.

Bij de overige updates lukte deze niet:

KB974417: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 2 voor Windows 2000, Windows Server 2003 en Windows XP

Ik veronderstel dat dit is omdat het ook voor die .NET 2.0 bedoeld is.

Hoe kan ik vermijden dat die foutmelding voor visualstudiosetup steeds blijft binnenkomen (blijkbaar dus voor .NET 2.0) en automatisch onderaan het scherm een berichtvenstertje met 'foutenrapport' begint te knipperen? Moet ik .NET 2.0 installeren?

(Of hoe maak ik Bill Gates duidelijk dat ik geen .NET 2.0 op de computer heb en mij dan ook geen updates daarvoor stuurt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update mag je inderdaad ook uitschakelen.

En dan is het wachten op de volgende automatische updates om het resultaat te zien.

Ik heb vandaag zelf nog eens eerst een nieuwe Windows update gevraagd en hij gaf toen een update voor .NET 3.5 Family -zie bijlage.

Zoals je kan zien op de screenshot in bijlage staat ook daar bij de downloadgrootte: 0 kB. Als ik echter vraag om deze daadwerkelijk te installeren dan lukt dit!

De update KB951847 die jij dus 'niet koosjer' vond aangezien ook daar downloadgroote 0kB bijstond is misschien verkeerd ingeschat. Tussen haakjes stond er bij: 'gedownload, gereed om te installeren'. Het feit dat de installatie niet lukte van die update ligt dus (vermoedelijk) eerder aan het feit dat het voor de niet geïnstalleerde .NET 2.0 was, en niet omdat er 0kB stond... (anders begrijp ik het helemaal niet meer...)

O.K.

Ik wacht dus nu af tot de volgende automatische update om te zien of die visualstudiosetup update error nog opduikt.

Tot dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.