Ga naar inhoud

Netwerk - Wireless connectie weg

yoerivdm

Aanbevolen berichten

Ello, ik heb thuis een netwerkje opgezet dat er als volg uitziet:

Telenet -- Netgear FVS124g --- Linksys WAP54G Wireless Access Point

+-- Gigabit Switch
+- Server

+- Printer/Scanner

+- Workstation

Tssn Telenet en de Netgear zit er nog een routerke van Telenet zelf, zo'n DLink ding dat gebruikt wordt voor mijn digitale TV.

De server/workstation zijn vaste toestellen die een Linux Distro draaien. De Wireless heeft meestal 1 client, een Macbook Pro en daar nog een Ubuntu Laptop bij (dualboot met Windows 7).

Netgear heeft DHCP en NAT enabled en zit op 192.168.1.1, IP adressen die deze uitreikt liggen tssn 192.168.1.5 en 192.168.1.20 (niet van belang maar ik zeg het toch maar). De access point is, welja een access point en heeft

een fixed IP van 192.168.1.2, Server heeft een fixed ip van 192.168.1.4 en de printer 192.168.1.3

Alle toestellen op de switch die rechtreeks aan de netgear hangt werken normaal en hebben dus altijd netwerk.

Probleem?

Van zodra ik een tweede wireless toestel in gang steek verliezen alle wireless toestellen toegang tot het internet. Lokaal netwerk werkt soms wel nog. ALLE security is disabled op de wireless én op de netgear router.

Kan er iemand richting geven waar dit probleem zou kunnen liggen? Je moet toch met 2+ pc's op een access point kunnen, wat is daar anders het nut van?

Ik word er stillaan zot van ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.