Ga naar inhoud

Nieuwe hardware in oude kast

Xeon_NL

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe hardware voor mijn pc, ik heb een beeldscherm, toetsenbord, muis, en kast. en ik heb een budget van maximaal 700 euro (het liefst er wat onder) en zat zelf aan deze samenstelling te denken;

Moederbord: Asus m4A78-E (AM3-versie) c.a. 100 euro

Processor: AMD black edition AMD phenom II x4 965 (3.4 GHz) c.a 160 euro

Videokaart: XFX Radeon HD4890 c.a. 160 euro

Ram-geheugen: 4 GIG (c.a 85 euro) ben ik nog niet helemaal uit c.a. 85 euro

Harde-schijf: WD caviar Black WD6401AALS - 640GB c.a 60 euro

Voeding: ModXstream Pro 700Watt c.a. 80 euro

Ik bouw de pc zelf in elkaar.

nou is mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie aan deze samenstelling veranderen/aanpassen o.i.d.?:s

Ik hoor het graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een beter een HD5770 nemen, deze presteert soms iets beter soms iets slechter dan de HD4890, maar heeft wel DirectX 11 wat ik toch een aanzienlijk voordeel vind.

Voor de rest zou ik een iets goedkopere voeding nemen, eentje van 500W+ is al meer als genoeg!

Voor de rest ziet het er allemaal goed uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aaron; hoe zit dit dan met de 256 bit van de 4890 en de 128 bit van de 5770??

of maakt dat geen verschil?

@Jurgen; de 790xt g45 van MSI is een AM2+ moederbord, ik ben opzoek naar een AM3. dat moederbord ondersteunt daarom ook DDR2; terwijl ik opzoek ben naar DDR3

en als ik zo bekijk... is de 4890 toch nog iets sneller dan de 5770...

zal weining verschil zijn tussen de 4890 en 5770, en op azerty zijn ze beide (eigenlijk) even duur.

DirectX 11.0 van de 5770 staat me wel aan... toch heb ik liever de 4890...

en zou het een optie kunnen zijn om te wachten op de 5790 (als die er komt :P), of zou dat niet binnen mijn budget passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk hoor, een HD5770 is wat minder goed, maar heeft wel DX11.

Je kan jezelf afvragen hoe belangrijk dit is, ik zou en HD5770 ook al is die wat trager als een HD5890.

En traag is ook relatief, een HD4890 is nog best snel...

Een HD5790 komt er volgens mij niet, een trapje hoger als de HD5770 is de HD5850.

Maar die kost wel +200 euro, maar die is een stuk sneller als een HD4890.

MSI's moederborden zijn zeker ook niet slecht!

Een MSI 790GX-G65 zou ook een goede keuze zijn, maar die Asus is ook niet slecht (maar ik ben geen fan van Asus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen; de 790xt g45 van MSI is een AM2+ moederbord, ik ben opzoek naar een AM3. dat moederbord ondersteunt daarom ook DDR2; terwijl ik opzoek ben naar DDR3

Ondersteund die van Asus dan DDR3, want ik zie telkens DDR2 staan bij de specs?

Op welke website kijk je?

Via deze vergelijking lijkt het dat ze voor mij ongeveer hetzelfde zijn.

Als ik mij vergis, graag wat meer uitleg, zodat ik weer wat bij leer :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm als ik het zo hoor... denk ik dat ik toch bij de HD4890 blijf.. gewoon puur omdat hij iets beter presteert, het is alleen wat jammer dat de 4890 geen DirectX 11.0 heeft :(

ik ga voor de snelheid en prestaties; 4890

@jurgen Als ik jou link open zie ik alleen de azerty pagina, ik zie helemaal geen vergelijking... maar ik denk dat jij dit moederbord vergelijkt, dit is de AM2+ versie van dat asus moederbord, en ik ben van plan dit moederbord te kopen; de AM3 versie.

verder is de MSI 790xt G45 een goed moederbord! even gekeken, best wel jammer dat die DDR2 is ;) Toch geef ik voorkeur aan ASUS

@aaron ik zat al te twijfelen tussen een ASUS en een MSI moederbord, ik heb gekozen voor ASUS; puur voor het merk en mijn eigen ervaring met ASUS, mijn huidig moederbord heeft het 6 jaar vol gehouden met 1 crash wat ik een mooie prestatie vind. een vriend van me heeft nu 2 jaar een MSI moederbord en is al 3 keer gecrashed, dit zegt niet dat MSI slecht is, en ook helemaal niet dat MSI niet stabiel is; misschien heeft dat moederbord gewoon een productiefout; maar mijn eigen ervaring zegt; ASUS

en...

Wat voor PC3-10666 RAM zouden jullie bij dit moederbord kopen? (4GB RAM) ik heb zelf bijna geen doel over RAM geheugens, ik hoop dat jullie met goede ideeen komen, ik stel het erg op prijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.