Ga naar inhoud

[OPGELOST] Sony DVD (Rom én RW) apparaten niet meer gevonden (code 41)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik merkte zonet tot mijnverbijstering dat mijn DVD stations op mijn Medion PC niet meer herkend worden. Ik kan schijven inbrengen en ik hoor ze geklezen worden, maar in explorer en windows worden ze blijkbaar niet gezien.

in systeembeheer/apparaatbeheer vind ik inderdaad dat de drivers er wel zijn maar dat de apparaten plots niet meer aangesloten zouden zijn.

In de diepere vensters lees ik oa de volgende apparaat id's , locatie en foutmeldingen:

IDE\CDROMSONY_DVD_RW_DW-G121A____________________HYS1____\5&1E2DBC8D&0&0.0.0

Locatie 0 (0)

Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

IDE\CDROMSONY_DVD-ROM_DDU1615____________________FYS2____\5&1E2DBC8D&0&0.1.0

Locatie 1 (1)

Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Beide stations zijn ingebouwd en ik heb die PC nooit opengedaan (een andere ook niet trouwens)

Recent heb ik wel een aantal keer gebruik gemaakt van de Registry Cleaner van AUSLOGICS. Heeft dit er iets mee te maken? Ik weet het niet want ik heb de backup bestanden terug gezet en het probleem blijft.

Heb ook recent op deze PC die ik van mijn oberleden vader erfde ook Internet explorer 8 en MS office 2007 geladen.

Kan er iemand enig licht in de duisternis laten schijnen?

Vriendelijke groeten

Erik De Ridder

Deurne

Geplaatst:

Klik eens op "Start" > "Uitvoeren" , en type daar "devmgmt.msc" (zonder de quotes ").

Druk "OK" of op de "Enter"-toets

Klik op het = teken bij "dvd- /cd-rom stations"

Rechtsklik op een drive en kies "installatie ongedaan maken"

Doe dit ook voor de tweede drive.

Klik "ok" bij meldingen die je krijgt , en start nu de pc opnieuw op.

Na opstart zullen de drives opnieuw geïnstalleerd worden , en KAN het probleem opgelost zijn.

Succes, Kuoi

Geplaatst:

Koui en Kweezie Wabbit

Dank je voor jullie reacties.

Ik heb eerst de niet-invasieve methode geprobeerd. Vermits dat zonder resultaat blijft, ga ik seffens eens kijken of de behuizing makkelijk openkrijg, zodat ik kan kijken of de kabels wellicht losgeraakt zijn of zo...

Nogmaals mijn dank en ik hou jullie op de hoogte !

vriendelijke en dankbare groeten

Erik

Geplaatst:

Ik heb gisteren de case opengemaakt om de kabels naar de DVD stations te bekijken maar die lijken allemaal vast te zitten

Ik heb oojk getracht naar een vroeger systeemherstelpunt te gaan maar ook dat brengt geen soelaas

Iemand nog enig advies???

vriendelijkegroeten

en op voorhand dankbaar

Erik De Ridder

Geplaatst:
Klik eens op "Start" > "Uitvoeren" , en type daar "devmgmt.msc" (zonder de quotes ").

Druk "OK" of op de "Enter"-toets

Klik op het = teken bij "dvd- /cd-rom stations"

Rechtsklik op een drive en kies "installatie ongedaan maken"

Doe dit ook voor de tweede drive.

Klik "ok" bij meldingen die je krijgt , en start nu de pc opnieuw op.

Na opstart zullen de drives opnieuw geïnstalleerd worden , en KAN het probleem opgelost zijn.

Succes, Kuoi

Heb je dit al uitgevoerd ?

Kuoi

Geplaatst:

heb ook MS Fix It geprobeerd

die herkend het probleem en als ik het goed lees zou het te maken kunnen hebben met het uninstalleren van MS Digital Imaging???

Bij microsoft fix it zag ik in de tray verschijnen dat de DVD gevondedn waren mar de installatie gebeurde niet correct

Daarna heb ik de truuk van Kuoi no eens geprobeerd en dat lukte weer niet maar nu kreeg ik een niet werkende short cut naar 1 DVD station in mijn C drive.

En fin we proberen verder

Dank voor alle goede tips tot nu toe

groeten

Erik DR

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.