Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zojuist een draadloze router D Link 615 gekocht. Wij hebben een vaste computer (ADSL). Ik zou ook graag met met Laptop (acer) op internet werken.

De handleiding van de router lijkt heel eenvoudig, maar het lukt me niet.

De D Link 615 zou ik moeten aansluiten op de Ethernet -poort van de computer maar daar steekt mijn eerste router reeds in. Dus heb ik de kabel in een LAN poort van mijn eerste router gestoken.

Ik krijg als mededeling " De Ethernet-kabel is niet goed aangesloten, Controleer de kabelaansluiting en zorg ervoor dat de router is ingeschakeld'

Ik heb waarschijnlijk dit probleem omdat ik met 2 routers werk.

Wie kan mij helpen. Liefst zo eenvoudig mogelijk uitleggen; ik ben maar een beginner.

Geplaatst:

Je hebt 2 router.

De eerste router moet je laten zoals het is maar de tweede router moet je instellen als access-point anders zal het niet werken.

je hebt D Link 615 maar de andere welke is dat?

Welke is de eerste router?

Geplaatst:

Een "wireless access point" (Draadloos toegangspunt) is een toestel dat je aansluit op een modem of router zonder draadloze functie om toch een draadloze verbinding te hebben.

Bij een draadloze router kan je het router gedeelte uitschakelen of "kortsluiten" door hem in "bridged" (brug) modus te zetten. De draadloze functie van de router blijft echter werken en in feite wordt de router op deze manier dus een "wireless access point"

Waarom wil je met 2 routers werken?

Geplaatst:

De internetaansluiting hebben wij van de werkgever van mij man. Hij werkt bij een bank en werkt veel thuis (op de laptop van zijn werk). De eerste router komt van de bank.

Hij trek de kabel van onze (privé) vaste computer uit en verbind de kabel dan met zijn laptop. Hij zou op een beveilgde lijn werken (wat dat ook mag betekenen)

Thuis zitten wij dan met problemen, ik en mijn zoon kunnen op dat moment niet meer op internet. IK dacht een oplossing te hebben gevonden door een aankoop te doen van een tweede router D Link 615. Privé heb ik ook een laptop gekocht, dan kan mijn zoon daarop werken .

Mag ik de eerste router verwijderen? Mag ik alleen gebruik maken van de tweede router? Door het verwijderen van de eerste router, kan mijn man problemen krijgen met de beveiligde lijn van de bank?

Of maak ik me druk voor niets?

Geplaatst:
De internetaansluiting hebben wij van de werkgever van mij man. Hij werkt bij een bank en werkt veel thuis (op de laptop van zijn werk). De eerste router komt van de bank.

Hij trek de kabel van onze (privé) vaste computer uit en verbind de kabel dan met zijn laptop. Hij zou op een beveilgde lijn werken (wat dat ook mag betekenen)

Thuis zitten wij dan met problemen, ik en mijn zoon kunnen op dat moment niet meer op internet. IK dacht een oplossing te hebben gevonden door een aankoop te doen van een tweede router D Link 615. Privé heb ik ook een laptop gekocht, dan kan mijn zoon daarop werken .

Mag ik de eerste router verwijderen? Mag ik alleen gebruik maken van de tweede router? Door het verwijderen van de eerste router, kan mijn man problemen krijgen met de beveiligde lijn van de bank?

Of maak ik me druk voor niets?

Dit probleem kan je met een 2de router niet oplossen.

In feite is het een gewone internetaansluiting waarop je met elke pc en laptop normaal kan surfen, zolang de laptop van je man niet is aangesloten en verbonden met de bank.

Zodra de laptop van je man is aangesloten en hij verbinding maakt met zijn werk, wordt die laptop een deel van het netwerk van de bank via een speciaal programmatje die de intenetverbinding afsluit voor alle ander internetverkeer. Er wordt een soort van tunnel gemaakt naar het netwerk van de bank. Dit systeem heet VPN (Vitueel Privaat Netwerk) en er zijn meerder manieren of programma's om dit tot stand te brengen.

Als er dan een 2de pc wordt aangesloten, zal de beveiliging van de bank die herkennen als een vreemde en dus blokkeren.

Als je man is aangesloten en verbonden met de bank, en hij wil op internet gaan, dan zal hij via het systeem van de bank toegang krijgen en enkel naar die sites kunnen surfen die de bank heeft goedgekeurd.

Als de laptop van je man is aangesloten maar niet verbonden met de bank, kan hij op alle sites en kan er ook een 2de en 3de pc worden aangesloten en op internet gaan.

Jammer voor jullie maar als papa "werkt" kan de rest niet op het internet.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.