Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb zojuist een draadloze router D Link 615 gekocht. Wij hebben een vaste computer (ADSL). Ik zou ook graag met met Laptop (acer) op internet werken.

De handleiding van de router lijkt heel eenvoudig, maar het lukt me niet.

De D Link 615 zou ik moeten aansluiten op de Ethernet -poort van de computer maar daar steekt mijn eerste router reeds in. Dus heb ik de kabel in een LAN poort van mijn eerste router gestoken.

Ik krijg als mededeling " De Ethernet-kabel is niet goed aangesloten, Controleer de kabelaansluiting en zorg ervoor dat de router is ingeschakeld'

Ik heb waarschijnlijk dit probleem omdat ik met 2 routers werk.

Wie kan mij helpen. Liefst zo eenvoudig mogelijk uitleggen; ik ben maar een beginner.

Geplaatst:

Je hebt 2 router.

De eerste router moet je laten zoals het is maar de tweede router moet je instellen als access-point anders zal het niet werken.

je hebt D Link 615 maar de andere welke is dat?

Welke is de eerste router?

Geplaatst:

Een "wireless access point" (Draadloos toegangspunt) is een toestel dat je aansluit op een modem of router zonder draadloze functie om toch een draadloze verbinding te hebben.

Bij een draadloze router kan je het router gedeelte uitschakelen of "kortsluiten" door hem in "bridged" (brug) modus te zetten. De draadloze functie van de router blijft echter werken en in feite wordt de router op deze manier dus een "wireless access point"

Waarom wil je met 2 routers werken?

Geplaatst:

De internetaansluiting hebben wij van de werkgever van mij man. Hij werkt bij een bank en werkt veel thuis (op de laptop van zijn werk). De eerste router komt van de bank.

Hij trek de kabel van onze (privé) vaste computer uit en verbind de kabel dan met zijn laptop. Hij zou op een beveilgde lijn werken (wat dat ook mag betekenen)