Ga naar inhoud

[OPGELOST] geen geluid na verwijderen sigmatel wat nu?

barbarabarbara

Aanbevolen berichten

Goedenavond, hopelijk kan iemand mij helpen ik ben niet zo heel goed met computers en dat blijkt zeker wel uit het feit dat ik sigmatel heb verwijderd van mijn computer om meer ruimte op mijn c schrijf te creeren. Probleen is dat ik nu geen geluid meer heb en het ook niet kan oplossen ik heb geprobeerd via systeemherstel mijn fout te herstellen maar daar geeft hij aan dat ik 200mb nodig heb en ik durf er niks meer af te halen nu. Bij eigenschappen van geluid geeft hij aan dat het apparaat niet start apparaat genaamd IDT High definetion audio codec en er staat bij code 10, ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt voor de moeite met vriendelijke groet barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer eens deze :

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start Everest , en klik nu bovenaan op "Rapport" > "Snelrapport" > " Zuiver tekst".

Nu laat je Everest even begaan , en als resultaat krijg je een logje.

Sla het logje op .

Dit logje mag je hier uploaden : Hoe ? ...

Klik hier onder op "Post Antwoord" (dus NIET op ""snel reageren ! ")

Klik op "Beheer Bijlagen"

Er zal een nieuw venster openen , daar klik je bij 'bestand uploaden vanaf je computer' op de bovenste "Browse ..." knop.

Klik nu op de "Uploaden" knop.

Sluit het "bijlagen" venster , en klik nu op "Reactie versturen".

Ik denk dat het beter is dat we eerst aan je schijfruimte enzo werken , eer we het geluidsprobleem(pje) oplossen.

Met het logje zullen we er wel in slagen om er voor te zorgen dat je geluid werkt , maar ik zou toch eerst de staat van je pc willen verbeteren.

Het zou anders wel eens kunnen zijn dat we meer problemen krijgen dan nodig.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel lief van je om zo snel te reageren als ik het goed begrijp kan ik dus beter eerst ruimte maken op mijn c schrijf eer ik mijn andere problemen herstel maar hoe doe ik dat dan fotos en muziek heb ik allemaal op mijn d schrijf staan er staat niet veel op c alleen software en hardware misschien. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie groetjes barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel schijfruimte heb je nog over op je C-schijf ?

Open "Deze computer" , en ga nu met je muis cursor even over je C-schijf staan tot ze geselecteerd is.

Kijk nu links onderaan bij "details" .

Wat staat daar bij

"Beschikbaar" en bij "Totale grootte" ?

Doe ook hetzelfde eens voor je D-schijf , om zeker te zijn.

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het downloaden van everest verscheen een waarschuwing ik heb een caloigista motherboard chipset en daarom zegt hij kan ik beter lavelys gebruiken en een hardware report creerren moet ik dat toestaan? Alvast bedankt groetjes barbara

---------- Post toegevoegd om 23:12 ---------- Vorige post was om 23:10 ----------

ik heb op mijn c schrijf 88 mb nu beschikbaar en totale ruimte is 18,6 en op mijn d schrijf 6 gb en ook daar is het totaal 18,6

barbara

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op mijn c schrijf 88 mb nu beschikbaar en totale ruimte is 18,6 en op mijn d schrijf 6 gb en ook daar is het totaal 18,6

barbara

Dus :

C-schijf : grootte= 18,6GB ... VRIJE RUIMTE= 88MB ??

D-schijf : grootte= 18,6GB ... vrije ruimte= 6GB ?

Vergeet Everest , eerst dringend aan je schijfruimte werken.

We beginnen bij het begin ...

Open "Deze computer" en rechtsklik op de C- schijf en kies "eigenschappen".

Klik nu op de knop "schijfopruiming".

"Tijdelijke bestanden" en "Prullenbak" zeker aanvinken.

Zet ook een vinkje bij "oude bestanden comprimeren" en klik dan op OK.

Windows gaat nu alle bestanden verwijderen en de oude bestanden comprimeren.

(Oude bestanden zijn bestanden die reeds meer dan 60 of 90 dagen niet meer gebruikt zijn.) Deze operatie kan even duren.

Succes, Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dat heb ik al gedaan om ruimte te creeren vink altijd alles aan ook tijdelijke bestanden en mijn prullenbak leeg ik ook altijd meteen ik heb gewoon echt geen idee wat er dan zoveel ruimte inneemt oja heb trouwens dat everest report maar kan het niet verzenden via de site en bij reports van everest op de c schrijf staat niks even heel iets anders echt heel erg bedankt dat je je vrije tijd opofferd om me te helpen

barbara

---------- Post toegevoegd om 23:35 ---------- Vorige post was om 23:33 ----------

Oh heb het nog een keer gedaan heb nu 139 mb dus wel ietsjes meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel te weinig !

;-)

Rechtsklik op “Deze computer” en klik op “Eigenschappen”.

Klik op het tabblad “Systeemherstel “en daar moet je “Systeemherstel op alle stations uitschakelen” AANvinken.

Klik op “Toepassen”. En “OK”

Kijk nu eens bij je schijf hoeveel ruimte je nu hebt ?

Als dit enkele MB's scheelt , mag je het vakje terug UITvinken , en eventueel een herstelpunt maken.

Ik ga straks in Windows booten (zit nu in Ubuntu bezig) om je nog beter te kunnen helpen.

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pc op dit moment goed werkt , zal het geen kwaad kunnen.

We maken daarna wel een nieuw , maar als je toch niet zeker bent ...

Open "Deze computer" en rechtsklik op je C-schijf.

Staat "Station comprimeren om schijfruimte te besparen"AANgevinkt ?

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.