Ga naar inhoud

Problemen met Vista na connectie met D-link DIR-615

Cisse

Aanbevolen berichten

Ik heb een D-link DIR-615 gekocht. Het opstarten van de setup wizard vanop de bijgevoegde CD werkt maar als ik de Router aansluit aan de pc valt Windows Vista uit. Zolang dat de router aangesloten blijft kan ik Vista enkel in de beveiligde modus opstarten. Kan iemand mij uitleggen wat er misloopt?

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal niet normaal.

Ik vermoed dat de netwerkkabel beschadigd is.

Een andere maar zeer uitzonderlijk zou kunnen dat ofwel netwerkkaart beschadigd is ofwel in de verkeerd pci is geplaatst.

Je hebt toch in een vrije poort aangesloten.

Meestal hebt je 4 vrije poorten samen en 1 aparte poort op de router.

Voor de zekerheid:

Je hebt toch UTP of RJ45 netwerkkabel gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had tot voor kort een andere wireless router en die werkte perfect maar onlangs is hij defect geraakt. Ik heb dan de D-Link gekocht en die aangesloten op de laptop. De bekabeling is ok maar Vista valt uit.

Er komt heel kort een blauw scherm met daarop een foutmelding maar die kan ik nauwelijks lezen, het blauwe scherm is zeer snel terug weg en dan probeert Vista terug op te starten maar dat lukt enkel in de beveiligde modus.

Ik denk dat de foutmelding iets te maken heeft met een conflict dat Vista preventief doet uitvallen.

'tja....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eesn om het automatisch herstarten uit te schakelen.

Dan heb je tijd om de foutmelding te noteren en dan kan je ze in een volgend bericht plakken. Dit geeft ons misschien een aanduiding in welke richting we de fout moeten zoeken.

Klik met rechter muisknop op het icoom van "deze computer" en klik dan onderaan op "eigenschappen".

Open de tab "geavanceerd" en klik onderaan bij "opstarten en herstel" op de knop "instellingen"

Haal het vinkje weg bij "automatisch herstarten" en sluit alle vensters met "OK".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost. Een defecte wireless card in de pc veroorzaakte de problemen. Na het uitschakelen van de kaart bleef Windows netjes werken. Ik heb ondertussen aan USB wireless device gekocht en aangesloten, dat werkt perfect.

Bedankt voor de reactie.

Cisse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.