Ga naar inhoud

Welke versie Windows 7

Aanbevolen berichten

Op dit moment draai ik XP pro op mijn pc.

Heb deze een nieuw moederbord, processor en werkgeheugen gegeven.

Bevalt uitstekend. Nu wil ik de trent volgen en ook overgaan op Windows 7.

Ik begrijp dat ik niet kan upgraden, kan alleen met Vista. Dus moet ik een komplete versie aanschaffen.

Wat is voor huis tuin en keuken gebruik nu het verstandigst te aanschaf. Home, Profesioanal of de Ultimate. Ik kan niet kiezen, prijs verschil zijn groot.

Of is het heel verstandig om de Home Premium OEM van Alternate aan te schaffen voor €77.77

Wie geeft een goed advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, wist ik maar heb bijna een nieuw systeem, recentelijk aangeschaft. Zoals ik zeg moederbord, processor, werkgeheugen. Daarkomt dan de OEM versie bij.

Heb op advies van "stegisoft" de aplicatie gedraaid of mijn pc gereed is voor Win 7. Geeft geen problemen. Alles is compateble met 7. Echter het valt op dat dit allemaal Microsoft producten (met uitzondering van Trainsimulator) en systeem applicaties zijn.

Het geeft niet aan of geinstalleerde software (niet MS), compateble is.

Zo gebruik ik bijv. Pinnacle 10, Nokia software voor telefoon, Canon software voor digitale camera etc.

Ook zie ik geen verschil tussen de 32 of 64 bit installatie. Als het tot aanschaf en installatie komt wat is dan verstandig. 32 of 64 mode???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties,

heb 4 Gb werkgeheugen geinstalleerd, waarvan XP maar ongeveer 3,2 gebruikt. Ga dus voor de 64 bit versie, en zie wel of de NIET MS software compateble is. Zou teleurstellend zijn, en mogelijk leiden tot het uitgeven van meer geld voor upgrades van bijvoorbeeld Pinnacle.

Als installatie Win 7 is uitgevoerd en mijn andere software weer is geinstalleerd, dan zal ik op het forum verslag doen en mijn ervaring delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat nakijken bij deze:

Pinnacle Systems - Productondersteuning

Of eventueel gratis update.

Nota: geschikt voor Vista is ook geschikt voor Windows 7

Nu kan je zeggen: ik moet misschien nieuwe software kopen maar dat geldt vooral voor software ouder dan zowat 5 jaar. Maar je kan programma ook downgraden naar XP compatibel. Het is niet zo dat je 64 bits hebt dat je geen 32 bits programma kan gebruiken.

Ik heb al windows 7 64 bits besteld maar die wil maar niet binnen komen. Mogelijk ben ik pechvogel van het jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat nakijken bij deze:

Pinnacle Systems - Productondersteuning

Of eventueel gratis update.

Nota: geschikt voor Vista is ook geschikt voor Windows 7

Nu kan je zeggen: ik moet misschien nieuwe software kopen maar dat geldt vooral voor software ouder dan zowat 5 jaar. Maar je kan programma ook downgraden naar XP compatibel. Het is niet zo dat je 64 bits hebt dat je geen 32 bits programma kan gebruiken.

Ik heb al windows 7 64 bits besteld maar die wil maar niet binnen komen. Mogelijk ben ik pechvogel van het jaar.

Ocharme.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.