Ga naar inhoud

Scherm valt weg, pc loopt nog..

NeMo_0

Aanbevolen berichten

Ten eerste ben ik blij dat ik deze forum heb gevonden om mijn probleem kwijt te zijn :-)! Hoop dat het opgelost word want begint een beetje irritant te worden.

Het probleem:

Pc start netjes op altijd ik doe van alles zoals msn/internet zonder problemen. Maar zodra ik muziek aanzet of videos kijk op internet dan valt me scherm plots weg. Het lampje blijft aan en begint te knipperen alsof het in standby gaat, pc loopt maar beide lampen (power en overdracht) branden tegelijk blijvend. Enige oplossing is pc resetten, start op maar als ik het weer doe valt het weer weg. Het probleem doet zich voor nu ongeveer 1 week. Heb gister nieuw koelpasta aangebracht voor de zekerheid maar daarvoor heeft ie gewoon goed gewerkt aantal maanden lang. Het is plots begonnen.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

- Beeldscherm -> Eigenschappen alle standby functies zijn uitgeschakeld.

- Andere videokaart geplaats zowel agp als pci.

- Geheugen verandert, slots uitgeprobeerd.

- Nieuw geluidskaart aangesloten.

- BIOS reset.

- Formatteren.

- Temperaturen in orde.

- Kabels uiteraard gecontroleerd en zitten allemaal echt goed vast.

- Hele systeem stof vrij, werkt dus heel stil.

- Nieuw koelpasta aangebracht. (Ja het is goed aangebracht :-)!)

- Virus/spyware vrij.

- Zonder beeldscherm geprobeerd, kon eraan liggen maar was het niet.

- Zonder speakers geprobeerd, daar ligt het ook niet aan.

PC Specs:

Mainboard : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL MS-6786

Chipset : VIA KM400

Processor : AMD Athlon XP @ 2000 MHz (Socket A 462)

Physical Memory : 768 MB

Video Card : RADEON 9200 SERIES (AGP)

Hard Disk : ST380012A (80 GB)

DVD-Rom Drive : _NEC DVD_RW ND-4550A

CD-Rom Drive : HL-DT-ST CD-RW GCE-8483B

Monitor Type : 100128273123 L15CX - 15 inches

Network Card : VT82C570 MV IDE Controller VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter

Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3

DirectX : Version 9.0c (september 2009)

Het is redelijk oude pc maar zowat alles is vernieuwd en heeft heel lang perfect gewerkt sinds vorige week dit probleem opeens.

Hoop dat iemand een advies/tip kan geven wat ik nog meer kan doen. Ik begin te twijfelen aan de moederbord maar niet zeker, of hardeschijf dat ie oud begint te worden ondertussen (6-7 jaar oud beide).

EDIT: Hoor de hardeschijf af en toe korte tik geluiden maken en stopt na ongeveer 15-20 seconden. Hmm..

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Videokaart driver was al geinstalleerd, precies dezelfde catalyst set.

2. K-Lite Codec Pack zit er uiteraard al op, mega versie. Heb zonder codec pack ook geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Alle juiste drivers zitten er op ter informatie :-).

Edit: Ik begin nu echt te denken dat het de harde schijf is.. maakt wat zoemende geluiden zo om de 15-20 seconden en geeft tik tik geluiden. Vreemd, heb hddtune laten lopen met fouten analyse en helemaal geen errors of foutieve blocks gevonden. Temperatuur is ook oke. Hm.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

''No Firmware update'' bericht verschijnt tijdens het zoeken. Vreemde is dat ik het nog nooit heb geupdate en al die jaren gewoon normaal heeft gewerkt. Als de pc lang uit heeft gestaan kan ik wel aantal liedjes tegelijk luisteren maar als het al redelijk lang aan staat en hd maakt wat geluidjes dat het dan in het meeste geval wegvalt. Ik twijfel nog maar ben aan het uitzoeken + hier op forum kijken wat ik nog anders kan proberen. Heel erg bedankt tot nu toe in ieder geval :-)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.. vandaag even weer goed gekeken in de kast met goede verlichting en wat zie ik: van de 2 condensatoren komt er een klein beetje geel spul eruit. Het is niet gebarst of compleet van zijn plek maar er is wel wat spul bovenop wat eruit is gekomen blijkbaar. Dat is de boosdoener, moet wel. Denk dat ik de moederbord laat vervangen en eens een upgrade laat uitvoeren.

Maar dat beetje lekkende condensatoren kan dat probleem veroorzaken neem ik aan? Het is alleen bovenop eruit gekomen zie ik.. Vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.