Ga naar inhoud

bedraad en draadloos internet

Partyraiser

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een weinig verstand van netwerken en routers en al dat soort dingen. Maar ik heb dus een vraag:

Momenteel zijn er twee computers gewoon met de ethernet kabel op het netwerk aangesloten. Dit wil ik zo houden, maar ik wil Xbox-live spelen via draadloos internet, i.v.m. boren en gedoe met kabels. Ik had ergens gelezen dat je dan wel je bedraden netwerk kon houden en een wireless acces point moest toevoegen op je bestaande router. Nou heb ik de vraag aan jullie, klopt dit? Of is het beter om een nieuwe router te kopen waar die twee kabels wel in kunnen en waar ook zo'n WAP ingebouwd zit. En welke zijn dan een aanrader om te kopen. Nu heb ik een Alcatel Speedtouch 510. Wat is btw het verschil tussen een router en een modem?

Alvast bedankt.

Groeten, Patrick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Access-point aansluiten op een router die niet draadloos is dan moet je een netwerkkabel aanleggen.

Dat is uw bedoeling niet.

Oplossing 1

Draadloos router --->access-point indien deze ver vanaf is.

Als het niet ver vanaf is (20 meter) dan kan je zonder access-point.

Wel router van N type nemen.

Oplossing 2

Via stopcontact.

Je plug kort bij de router een adapter en kort bij de xbox ook een adapter.

Kies wel van 200 Mbps.

Inlichting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste kan je minstens 4 netwerkkabel aansluiten op draadloos router.

Als je adsl hebt moet je wel opletten of de router dat ondersteund.

Je kan altijd access-point of extender ranger (buiten) daarna bijvoegen.

Access-point of extender ranger hoeft je enkel in de stopcontact te steken mits de router draadloos is.

Goede merken zijn dit:

Belkin

Linksys

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.