Ga naar inhoud

ongewenst bezoek op pc

mammieke

Aanbevolen berichten

ik heb een lastig probleem.Ik lig in conflict met mijn echtgenoot , terwijl ik gaan werken was heeft hij op mijn pc geweest.Ik had wel een wachtwoord maar blijkbaar was dit niet voldoende.

Nu als ik de pc opstart verschijnt er een zwart beeld met tekst waarin in een paswoord moet typen hetgeen hij erin gezet heeft,hij heeft me dit paswoord wel gegeven maar ik zou graag terug gewoon op mijn pc gaan.Hij kan nu dit paswoord telkens veranderen zodat ik va hem afhankelijk ben om op mijn pc te geraken.

Kan ik dit verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst met uw man te praten zodat er geen meningsverschillen zijn.

Je log in en dan kan je een nieuw gebruiker aanmaken zodat je zonder wachtwoord in uw gedeelte van de computer kan.

Dit kan je doen in configuratiescherm / gebruikers en daar een nieuwe maken.

Wilt je helemaal geen wachtwoord dan zo:

configuratiescherm / gebruiker / account wijzigen / wachtwoord / beiden wachtwoord leeg laten en dan op OK klikken.

Nu moet je dan niet meer inloggen.

Trouwens in XP heeft totaal geen zin om wachtwoord te geven want je kan gemakkelijk binnen ook al kent je de wachtwoord niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dat hangt af van wie die pc is eigenlijk. Je zegt wel dat het jou pc is, maar in een huwelijk is niet alles meer van jezelf. Afhankelijk natuurlijk onder welk stelsel jullie getrouwd zijn. En of er dan daadwerkelijk schending is van de privacy hangt dan nog eens af, van wat hij juist heeft gedaan op die pc. Heeft hij je persoonlijke documenten bekeken of niet, enzovoort.

Maar dit is geen juridisch forum, dus veel kan ik er niet over uitweiden.

Over je computerprobleem gesproken :-)

Waarschijnlijk is er een bioswachtwoord ingesteld en moet je dit uitschakelen. Kan je even zeggen welk bios je hebt. Dit hangt af van het merk van je moederbord.

De fabrikant van je bios kan je lezen op het scherm, waar er onderaan "druk del om setup te starten". De naam van de fabrikant staat bovenaan(bijvoorbeeld Award).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dat hangt af van wie die pc is eigenlijk. Je zegt wel dat het jou pc is, maar in een huwelijk is niet alles meer van jezelf. Afhankelijk natuurlijk onder welk stelsel jullie getrouwd zijn. En of er dan daadwerkelijk schending is van de privacy hangt dan nog eens af, van wat hij juist heeft gedaan op die pc. Heeft hij je persoonlijke documenten bekeken of niet, enzovoort.

Maar dit is geen juridisch forum, dus veel kan ik er niet over uitweiden.

Over je computerprobleem gesproken :-)

Waarschijnlijk is er een bioswachtwoord ingesteld en moet je dit uitschakelen. Kan je even zeggen welk bios je hebt. Dit hangt af van het merk van je moederbord.

De fabrikant van je bios kan je lezen op het scherm, waar er onderaan "druk del om setup te starten". De naam van de fabrikant staat bovenaan(bijvoorbeeld Award).

ai sorry ik vind dit niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.