Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil graag een oud spelletje backupen op mijn computer. Je vindt het zo goed als nergens meer en ik wil mijn cd dus zo goed mogelijk beschermen tegen alles, dit door hem niet meer te gebruiken.

Het cdtje is echter hybrid, en als je deze in mac steekt en dan backupped met Disk Utility backupped die, denkik, enkel de mac partitie.

Kent iemand toevallig een goed programmatje om de volledige cd te backuppen, zowel de mac als de windows partitie ?

Alvast bedankt !

-Groeten

Geplaatst:

Heeft het wel zin om te zoeken?

Spelletjes die op Mac kunnen afgespeeld worden kunnen niet op Windows afgespeeld worden of andersom.

Het kan zijn dat de spelletje op zich soms voor Mac en Windows geschikt doch dat wil niet zeggen dat op dezelfde manier is geinstalleerd.

Misschien moet u de spelletje op volledige aparte partitie zetten.

Met Virtueel machine dat toekomst heeft kan je Mac en Windows installeren op dezelfde machine zodat minstens 1 besturingssysteem hebt om er mee te spelen.

Anderszijds moet je ook zo denken dat spelletjes die pakweg 15 jaar geleden op de markt zijn gebracht helemaal niet meer geschikt is voor de huidige computers.

Dus zou je in feite de spelletjes moeten bewaren maar ook de computer moeten bewaren.

Dat is mijn mening maar wel met respect voor de oude spelletjes.

• 2 weken later...
Geplaatst:

De cd van het spel heeft zelf als 2 partities. Eén voor windows, en één voor mac. Als je de cd in een mac steekt krijg je enkel de mac partitie te zien, en kan je ook enkel deze backuppen. Ik wil echter ook de windows partitie backuppen vanaf mijn mac. En dat weet ik niet hoe het te doen :S

De spelletjes draaien idd niet meer op mac, maar er zijn oplossingen voor, en als ik er zo eentje werkende krijg, aangezien het niet de gemakkelijkste zijn, zou ik graag het spel toch nog eens kunnen instaleren, maar zonder mijn cd nogmaals in gevaar te brengen ! :o

Bedankt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.