Ga naar inhoud

netwerkproblemen

Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb twee pc's die beiden Win XP hebben en die ik in draadnetwerk heb staan via een router ( beide in Werkgroep 'WERKGROEP' en de namen zijn home-jive1 en home-jive2 )

Beide pc's kunnen elkaar moeilijk ( = de éne maal wel, de andere maal niet ) zien. De eerste ziet steeds slechts 3 van de vier drives van de tweede computer, en de tweede herkent de eerste niet als een andere pc ( = hij ziet wel alle drives van de eerste, maar kan nog steeds niet de volledige naam zien van die eerste ).

Ik heb zowat alles geprobeerd wat ik aan instellingen kan aanpassen, ben er al van deze morgen mee bezig, dus ze hebben de tijd gehad om hun weg naar elkaar te zoeken.

Waarschijnlijk zal ik toch ergens iets over 't hoofd gezien hebben....

Wie kan me een tip geven waar ik moet gaan zoeken?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik gebruik Sygate free Firewall, maar daar vind ik eigenlijk niets waarmee ik elkaar toelating kan geven....

Wat ik ook nog opmerk is dat bij de eerste steeds een bericht komt dat NTOSKRNL.EXE geblokkeerd wordt als de tweede naar hem browst

Maar de tweede meldt steeds dat de eerste niet bereikbaar is....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ja, dat klopt, maar die NTOSKRNL.EXE staat inderdaad Allowed! Dus moet er wat anders zijn.....

Greetz

Jive1

---------- Post toegevoegd om 17:31 ---------- Vorige post was om 17:21 ----------

Hey!

En... als ik de Firewall uitschakel in de onbereikbare, dan lukt het inderdaad wel!

Die SPF van Sygate heeft drie mogelijkheden: Block all - Normal - Allow all. Wanneer ik op Normal zet komt de andere niet door, maar wel als ik hem op Allow all zet.

Er moet dus nog wat anders zijn.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.