Ga naar inhoud

netwerk tussen windows 7 en xp

Scum

Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer al de hele dag via een utp-kabeltje van mijn nieuwe laptop (windows 7) een netwerk met de thuiscomputer (windows xp) te maken, zodat ik met de laptop kan internetten via het netwerk met de thuiscomputer. Het lijkt mij dat dit toch wel mogelijk is? ik krijg het alleen niet voor elkaar!

De thuiscomputer zit aangesloten op een kabelmodem.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de handleiding:

Bij XP moet je nog doen:

Ga naar Configuratiescherm

Klik op netwerkverbinding

Klik rechts op thuisnetwerk of een klein netwerk….

Volgende

Volgende

Kies Overige

Bovenste nemen

Volgende

Als je reeds een netwerknaam hebt dan mshome eventueel veranderen.

Printer en bestanddelen delen op ja

Volgende

Normaal gezien vraag die om diskette te maken.

Niet nodig.

OK

Steek de netwerkkabel in.

Nu hebt je internet maar nog geen lokaal netwerk.

Deel ergens een map.

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, ok de stappen zijn gemaakt, maar ik kan nog steeds geen lokaal netwerk zien, hoe moet ik dat nu configureren in windows 7?

---------- Post toegevoegd om 17:21 ---------- Vorige post was om 17:20 ----------

ik heb dus nog geen LAN-verbinding

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal wat concreter zijn. Op windows 7 (de computer zonder internet) geeft die PC --- Onbekend netwerk -x- Internet. Het onbekend netwerk is gewoon het type LAN verbinding. Maar ik kan de hostcomputer niet in het netwerkcentrum zien.

Op de hostcomputer, geeft hij ook aan dat deze verbonden is, maar daar houdt het ook echt op. Ik kan de andere computer ook niet vinden maar de host geeft wel weer aan dat er beperkte of geen verbinding is. Terwijl ik de vorige stappen heb doorlopen en daarvoor ook al geprobeerd heb met de functie thuisnetwerk instellen.

Overigens heb ik eerder wel bestanden van de hostcomputer afgehaald met de laptop (windows 7, geen internet) maar hoe ik dat voor elkaar gekregen is mij ook een raadsel:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe precies bij windows 7 is maar je zal zoiets als vista moeten instellen.

Hebt op dit ogenblik enkel bij mijn zoon windows 7 Engels en die kan ik niet vertalen en de Nederlandse versie is allang besteld maar wilt maar niet binnen komen.

Probeer op basis van Vista doch bij windows 7 ziet het anders uit.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Ik weet dat bij Windows 7 op een andere plaats staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb alleen geen router, ik wil geen draadloos netwerk maar 1 met een utp kabeltje, dit is gewoon mogelijk toch? Overigens heb ik nu wel een netwerk voor elkaar gekregen, internet doet het alleen niet. Hij geeft de fout: LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.

Maar als ik bij allebei dezelfde IP invul geeft die een foutmelding dat er geen 2 dezelfde computers in een netwerk dezelfde IP mag hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dan geeft die juist die IP-configuratie melding.

Ik heb gewoon een modem dus waarom zou ik een router kopen? Het hoort toch zo ook te kunnen:s Ook is het hier alles in 1 dus weet niet hoe dat met TV en telefoon gaat... Plus dat de verbinding op deze computer al erg traag is zal het er ook niet beter op worden.

Overigens herkent windows 7 het netwerk niet die is ingesteld...misschien ook een reden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je xp pc 2 netwerkaansluitingen? Je hebt er een nodig om de pc met de modem te verbinden en een om de laptop aan te sluiten op de pc.

Kan je de laptop rechtstreeks aan de modem verbinden terwijl de thuispc ook verbonden is? Indien ja, kan je dan op internet?

Als je via de xp-pc wil gaan, moet je deze instellen op "internet delen". Je kan daarvoor de wizard gebruiken bij de netwerkverbindingen in het configuratiescherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.