Ga naar inhoud

Internet problemen

ninov

Aanbevolen berichten

Hallo,ik ben een jongen van 17 en heb sinds kort een probleem met mijn computer. ( gewone windows xp)

Dit ontstond omdat mijn computer vaak vasthing wanneer ik hem opstartte, en waardoor ik hem vaak gewoon uit moest zetten dmv de stroom uit te doen. Hierdoor is waarschijnlijk een fout in de software of dergelijke gekomen, waardoor bij een poging om de computer op te starten je het hieronderstaande menu krijgt :

- start de computer op vanaf het moment dat alles het nog werkte

- start de computer normaal op

Zo kon je kiezen uit diverse mogelijkheden, en bij elke mogelijkheid kwam hij terug op dit scherm.

Ik heb me de recovery cd die ik bij aankoop van de computer ( toch 7/8 jaar geleden) in de computer gedaan, met de hoop dat hij het dan wel zou doen.

De cd deed het voor even, toen er een setup kwam, waar die bleef haken...

Mijn zus daarentegen heeft een windows vista laptop, en zij ook had een recovery cd, ook van het merk toschiba. Ik heb toen haar cd gebruikt, en tot mijn verbazing deed hij het wel, maar hij had vista op mijn computer gezet!! Dit vond ik raar omdat je toch niet zomaar vista op een computer kunt installeren met een recovery cd van een vista laptop ??

Mijn computer doet het nu wel gewoon ( met vista erop), maar ik kan niet verbinden met het internet!!

Ik weet ook niet precies hoe ik heb verbonden met mijn vorige windows ( xp), want ik heb die computer al een aantal jaren...

Weet iemand misschien wat er mis is, en waarom ik geen internet heb?

Want alle kabels voor het internet zijn aangesloten aan de computer, en hij kan nog steeds geen verbinding vinden ?? Ik heb trouwens gewoon een modem, geen adsl ofzo.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij kon helpen, want mijn computer heb ik hard nodig voor school, en omdat mijn zus studeert en alleen in het weekend thuis is, kan ik niet haar laptop gebruiken.

Alvast bedankt!! Nino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.