Ga naar inhoud

Mijn internet werkt af en toe niet zoals het moet

smile

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds enige tijd werkt mijn internet niet meer zo goed. Tuneup (programma) is daar mogelijk de oorzaak van, maar dit is lang niet zeker. Het komt bij alle webbrowsers voor. Voornamelijk met WebPet.nl (een heel trage site, gebruikt heel veel geheugen). Google.be werkt ongeveer 2 uur en dan moet ik mijn modem uitschakelen, de computer herstarten en werkt het weer 2 uur. Mijn lokaal netwerk werkt dan wel nog, en de pc die via het netwerk op dezelfde verbinding is aangesloten kan dan ook nog zonder problemen het internet op. NIET DRAADLOOS. Waarschijnlijk een interne instelling. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen? Kan iemand me helpen? Bedankt! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ADSL of een kabelaansluiting?

Welke provider?

Welke modem of modem/router combinatie gebruik je? Merk en model graag.

Heb je een p2p client (kazaa, bearshare, torrent) geinstalleerd ?

Als de 2de pc nos steeds aan de normale snelheid op internet kan, hoef je de modem(/router) niet te herstarten.

Staat dat tuneup programma ook op de andere pc?

Wat zit er in de pc van netwerkkaart of is het een ethernet poort op het moederbord?

Vergelijk de netwerk instellingen van beide pc's en pas deze op jouw pc aan indien er verschil is met de 2de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ADSL router, belgacom, internet go

adsl router van het merk sweex

µtorrent, bitspirit, vroeger vuze maar verwijderd.

tuneup niet aanwezig op andere pc.

Atheros L1 gigabit ethernet 10/100/100Base-T controller

en ook 1394-netwerkkaart

worden waarschijnlijk allebei voor internet gebruikt. Ik heb een automatisch veranderend ip-adres. Later post ik de resultaten van instellingen vergelijken. :-)

2e pc gaat niet op 100% aan internetsnelheid, maar da's nooit geweest, het gaat aan 95% dus da's nog best goed genoeg. Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn adsl-router gevonden bij netwerkverbindingen. Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

herstarten van de pc zonder adsl-router uit te schakelen helpt, maar het is wel nog steeds irritant.

instellingen vergelijken: 100% hetzelfde, de 1394-netwerkkaart wordt niet gebruikt voor internet zoals ik eerst wel dacht. kan ik nog iets proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Ga via het configuratiescherm naar je netwerkverbindingen, selecteer de Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, klik met de rechter muisknop en op de eigenschappen.

Open de tab geavanceerd en selecteer in het lijstje de optie Link speed/duplex mode.

Zet deze op automode of op 100 full mode.

Sluiten met OK

Dit bleek de driver te zijn, niet de modem (op andere pc zonder probleem).

Op pc met probleem is het een andere driver. De rest is hetzelfde. Is er nog een oplossing? :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.