Ga naar inhoud

Fritz!Box

walterwill

Aanbevolen berichten

ik heb op de duitse e-bay een Fritz!Box 7113 gekocht. Het LAN/WLAN gedeelte krijg ik aan de praat maar ik kan geen internetverbinding maken. Ik heb met mijn provider gebeld maar die kon van zijn kant ook geen verbinding zien. Ik heb de laatste firmware update gedaan. Ik las ergens dat er voor de landen buiten Duitsland een annex A model bestaat. Ik vind daar geen firmware van. Bestaat er een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik begrijp evenwel niet wat je bedoelt. De 7113 heeft 2 ingangen: DSL/TEL en LAN. Op de rug zitten nog 2 uitgangen voor printer/fax en telefoon. Logisch gezien steek ik de belgacom telefoonkabel in de DSL/TEL en de netwerkkabel naar mijn computer in de LAN. Dat werkt probleemloos, mijn computer herkent de box maar ik heb dus geen internetverbinding.

AVM Service-Portal FRITZ!Box Fon WLAN 7113

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Zoals je vermeldt sluit je de Belgacomlijn aan op DSL/TEL.

Wel nu dat connectortje wat je in je modem steekt heeft normaal 4 pinnetjes.Het Belgacom signaal zit op de binnenste twee.Een Duits toestel ontvangt zijn signaal op de buitenste twee. Vandaar dat je geen verbinding krijgt met het internet. Mijn raad: knip het kabeltje door en kruis de draden aan de kant van je modem.

Mvg

rdm58

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zinniger als ik de draden verwissel aan de kant van de telefoonaansluiting? Er zitten er 4 in met verschillende kleuren. Leek zijnde in dit soort dingen heb ik niet veel zin om mijn kabel door te knippen en te zitten prutsen met minuscule contacten. Ik heb aan AVM gevraagd of er geen dealer was in Belgie en die zit in Aarschot. Ik heb ze gemaild om een juiste kabel maar nog geen reactie ontvangen. Misschien wacht ik beter af tot ze me vertellen dat er geen bestaat en dan moet ik er toch werk van maken. Maar het zou mij veel helpen als er een tekeninkje bij zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de stekker, nu nog weten welke draden ik moet verwisselen. Nu is het zo dat de fritzbox 10 minuten vraagt om de internetverbinding tot stand te brengen. Met 4 draden experimenteren betekent dat er 16 mogelijke combinaties zijn, wat dus in het slechtste geval 160 minuten werk beteken. Beetje teveel voor mijn geduld. In elk geval zitten we op het goede spoor, nog wat hints?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.